Докато повечето социални мрежи се превръщат в арена за негативизъм и провокативно съдържание, Pinterest успява да запази позитивния си дух.

Според доклад на Sprout Social за 2024 г. над половината от потребителите възприемат Pinterest като „по-положителна“ платформа в сравнение с други социални мрежи. Това не е случайност. Още през 2022 г., когато Бил Реди застава начело на компанията, той споделя визията си за една по-добра и позитивна публична сфера, пише Fast Company.

Изглежда, че стратегията му работи – потребителите се наслаждават на спокойното пространство, което Pinterest предлага, а рекламодателите също са доволни от аудиторията.

Да прекараме времето си смислено

В интервю за Fast Company Реди споделя как платформата успява да създаде по-радостно изживяване за потребителите си. Благодарение на изкуствения интелект, който дава приоритет на приобщаващото съдържание, Pinterest позволява на потребителите сами да избират какво съдържание да виждат в резултатите от търсенията си.

„Ключовата разлика между нас и другите платформи е, че ние не оптимизираме за количеството време, което потребителите прекарват, а за качеството на това време – то трябва да е изпълнено с радост и вдъхновение“, казва Реди. „Залагаме на надеждата, а не на омразата като двигател на ангажираността.“

Позитивният подход на платформата има и допълнителна полза – привлича рекламодатели. Изследвания показват, че когато потребителите са в добро настроение, те са по-склонни да видят стойността на една покупка. А ако Pinterest успява да ги направи щастливи, те вероятно ще са по-склонни да се поддадат на рекламата.

Идва ли успех с добрината?

Сравнението на Pinterest с други социални мрежи може да бъде предизвикателство, особено заради по-малкия му мащаб. През третото тримесечие на 2024 г. мрежата е отчела 537 милиона месечни активни потребители, докато Meta има 3.29 милиарда на дневна база. Но все повече потребители изразяват разочарование от негативизма, който залива по-популярните приложения.

Още през 2020 г. изследване на Pew Research Center показва, че 64% от анкетираните смятат социалните мрежи за по-скоро негативно явление. Сред основните причини се посочват тормозът и екстремизмът (16%) и прекаленият негативизъм (7%). Освен това множество изследвания свързват използването на социални мрежи с лошо психично здраве, включително повишена тревожност и депресия.

Може ли позитивната нагласа на Pinterest да му даде предимство пред по-песимистично настроените конкуренти? Това остава спорно. Нека не забравяме разкритията на американския продуктов мениджър Франсис Хауген, която през 2021 г. установява, че съдържанието, изпълнено с омраза, задържа потребителите ангажирани.

Въпреки това изпълнителният директор на Pinterest остава уверен в силата на по-добрия подход на платформата.

„Хората търсят алтернативи на разделението и токсичността в онлайн пространството, особено поколението Z, което е нашата най-голяма и най-бързо растяща демографска група“, споделя Реди.

„Потребителите идват в Pinterest с намерението да реализират мечтите си, вместо да реагират импулсивно на провокативно съдържание, както често се случва на други места.“