Търсенията в Google за най-популярните градове с хаштаг в социалните мрежи бележат ръст за всички градове в Европа през 2024 г.

Това показват данните на Social Travel Index на Titan Travel, който класира дестинациите според броя на публикациите за тях в TikTok и Instagram. В челната тройка влизат два френски града - изненадващо Ница завоюва първо място, докато столицата и домакин на Олимпийските игри Париж получава бронз.

Между тях е Лондон, който е и най-тагваният в Instagram град в света.

Titan Travel проучва данните за увеличението на броя на публикациите в Instagram между 2023 г. и 2024 г., като на тази база вече определи какви ще са тенденциите при градовете и дестинациите за 2025 г., пише Euronews.

Топ 10 включва по два града в Обединените арабски емирства, САЩ и Япония, а останалите четири места са в Европа - с някои изненадващи резултати.

През 2024 г. над три милиона публикации в Instagram а отбелязани от испанския Палма де Майорка, което осигурява на морския курорт на Балеарските острови място в челната тройка на списъка.

Крайбрежната столица е любима на инстаграмърите заради красивите си плажове и архитектурни съкровища, но през лятото стана и обект на протести на местните заради свръхтуризма.

Въпреки горските пожари през последните години, се предвижда Родос в Гърция да бъде петият най-популярен в света за посещение през следващата година, като през последните 12 месеца се наблюдава 8% увеличение на публикациите в Instagram. Средновековният остров, включен в списъка на ЮНЕСКО, е фотогенично място, известно с белите си сгради, скалисти брегове и красивия си стар град.

През 2025 г. Истанбул също може да се радва на голям брой посетители, като Titan Travel изчислява неговия „социален туристически рейтинг“ на 7,96/10 въз основа на публикации в Instagram и TikTok, и търсения в Google.

Най-големият турски град се простира по протежение на Босфора, а любителите на архитектурата снимат многобройните му джамии, дворци, крепости и замъци.

Но през август тази година интернет регулаторът на страната временно блокира достъпа до Instagram, така че хаштаговете за вашата почивка не са гарантирани.

Гърция си осигурява допълнително място в Топ 10, като през изминалата година столицата Атина е отбелязала 12 милиона публикации в Instagram.

Някои от най-живописните места за тагване са Националната градина, стадион „Панатенетика“ и красивия квартал Плака на Анафиотика. Акрополът също е сред 10-те най-тагирани световни забележителности в социалните мрежи с над 1,69 млн. публикации в Instagram и TikTok.

Тъй като Лондон е най-инстаграмваният град в света с над 160 милиона тага, може би ще искате да резервирате друга дестинация в Обединеното кралство за 2025 г., за да се откроите от тълпата. Но ако сте се спрели на столицата, вашата снимка на Лондонското око ще се присъедини към 3,6 милиона други подобни в социалните мрежи.

Сред другите популярни европейски забележителности, които можете да публикувате в Instagram и TikTok, са Айфеловата кула в Париж и Колизеумът в Рим.

Ако не сте любители на тълпите, Брюксел също може да е една от забележителностите, от които да постнете снимка през 2025 г. Белгийската столица, известна с фламандското изкуство, готическата архитектура и шоколада си, има 427% скок в търсенията в Google за последните 3 години.

Според Social Travel Index популярността на Нидерландия също расте. От миналата година страната се е изкачила с 13 позиции в класацията, като пътуващите са се впуснали да постват в Instagram нейните полета с лалета, вятърни мелници и канали.