Един популярен израз гласи, че понякога имаме нужда от почивка, за да се възстановим от ваканцията си.

Обикновено, периодите на отпуска от нормалното работно ежедневие са свързани с точно определени маршрути, бързане от една забележителност към друга и скоростно обикаляне, за да се върнем у дома напълно изтощени.

Последният годишен доклад за тенденциите на Hilton обаче показва, че този тип ваканции може да останат в миналото, тъй като навлизаме в ерата на бавното пътуване, съобщава Fast Company.

В нея туристите отдават приоритет на почивката, както и на „потапянето в дестинацията за по-дълго време като местен жител, за да се запознаеш напълно с културата“, обясняват авторите от Hilton.

Гигантът в областта на хотелиерството анкетира 13 000 възрастни над 18 години от 13 различни държави, които планират да пътуват догодина. Ето и основните изводи от проучването.

Туристите искат релакс

20% от анкетираните се отдават на Hurkle-Durkling, шотландски израз за излежаване в леглото през целия ден, а над една четвърт са резервирали СПА или уелнес процедури.

Една четвърт се стремят да се откъснат от социалните мрежи, а 20% пътуват, за да открият себе си или да се погрижат за психичното си здраве.

Зовът към дивото все още привлича: 70% от пътуващите казват, че все още обичат да са активни, а 20% планират приключение на открито.

В добра компания

64% от самостоятелно пътуващите казват, че любимият им спътник е добра книга, а 25% са с домашните си любимци (в сравнение с 19% от несамостоятелно пътуващите).

В същото време 30 % казват, че пътуват с frolleagues – приятели, които са колеги.

Дестинации за бавни пътешественици

Според Hilton „вторичните“ дестинации са на мода, включително места като Сардиния и турския пристанищен град Бодрум.

„Пътешествениците не просто търсят своето приключение – те искат да се възползват максимално от всеки момент, прекаран навън“, заявява Крис Насета, президент и главен изпълнителен директор на Hilton.

„2025 г. се очертава да бъде Годината на пътуващия максималист - независимо дали авантюристичната им натура ги води към търсещи тръпка пътувания или възстановителни уединения, те приемат разнообразни преживявания.

Без значение от вида на почивката – от пътувания на няколко поколения заедно до самостоятелни екскурзии, духът на пътешественика през 2025 г. ще е вдъхновяващ и ще насърчава всички да се възползваме максимално от времето си на път.“, допълва Насета.