Вече ще виждате какво харесват приятелите ви в Instagram. Kъде е уловката
Новата функция предизвиква смесени реакции, заради нарушено лично пространство
Instagram Reels добавя нова функция, която избира да ви показва видеo съдържание, харесано от вашите приятели. Неприятната новина за много потребители е, че тази функция работи и в двете посоки, което означава, че приятелите ви също ще могат да виждат всеки видеоклип, който харесвате.
„Целта е Instagram да не бъде просто място, където консумирате забавно съдържание, но и пространство, където споделяте това съдържание с приятелите си“, пише ръководителят на Instagram, Адам Мосери, в съобщението си за функцията.
„Добре, значи никога повече няма да харесам Reel“, пише потребител в коментарите под публикацията. „Вече си мисля, че просто искат хората да спрат да използват приложението“, пише друг.
Сега в горния десен ъгъл на видеата можете да забележите профилните снимки на приятелите си с малки сърца в ъгъла. Ако докоснете това поле, имате достъп до раздела „С приятели“. Тук може да видите цялата емисия с видеа, които приятелите ви харесват.
С новата функция може да споделяте и съобщения, което улеснява директното изпращане на съдържанието, което харесвате, до приятел. В крайна сметка Instagram просто рационализира нещо, което много от потребителите вече правят – да изпращат Reel-ове на приятелите си.
Не се притеснявайте, че приятелите ви ще виждат всички видеа, които харесвате. Това не е нещо ново. Ако сте в Instagram от дълго време, може би помните раздела „Следване“, който беше премахнат през 2019 г. Чрез него всеки можеше да наблюдава активността на приятелите си – какво харесват и кого следват.
Ако искате да разберете какви видеа сте споделили по невнимание с приятелите си, можете да отидете в профила си и да щракнете върху иконата на менюто горе вдясно. Изберете „Вашата активност“, след което изберете „Харесвания“. Това ще покаже цялото съдържание, което сте харесали.
Най-новата функция е въведена с цел да задържи потребителите в приложението за по-дълго време, като ги ангажира със съдържание. Платформата също така наскоро замени постовете 1:1 с правоъгълници, подобно на TikTok, както и нов инструмент за редактиране на видео, наречен Edits. Също така платформата увеличи максималната дължина на Reels, като те вече могат да бъдат с продължителност до три минути.