Група от федерални законодатели изпрати запитване до главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, в което изразява загриженост, че компанията не успява да предотврати рекламите на наркотици в приложенията си.

Членовете на Камарата на представителите се позовават на доклади на The Wall Street Journal и организацията с нестопанска цел Tech Transparency Project, които разкриват поток от реклами във Facebook и Instagram, насочващи потребителите към услуги на трети страни, където могат да закупят хапчета, кокаин и други наркотици.

„На 16 март 2024 г. The Wall Street Journal съобщи, че федералните прокурори на САЩ са разследвали Мета за улесняване на продажбата на незаконни наркотици“, пишат депутатите.

„Вместо да се заеме с проблема и да премахне изцяло незаконното съдържание, на 31 юли 2024 г. Wall Street Journal отново съобщи, че Meta „пуска реклами във Facebook и Instagram, които насочват потребителите към онлайн пазари за незаконни наркотици“.

Авторите на писмото отбелязват, че рекламите са „одобрени и монетизирани от Meta“ и не са скрити в т.нар. тъмна мрежа или в частни страници. Рекламите съдържат „откровени препратки към наркотици“, докато вътрешните администратори и алгоритмите на Meta очевидно са ги пропуснали, се посочва в писмото.

„Неведнъж сме чували от Meta, че потребителите харесват персонализацията и преживяванията, които предоставяте, а вие използвате чувствителна лична информация, за да насочвате тази персонализация чрез съдържание и реклами. Ние в Конгреса сме работили за установяване на защита на личните данни и сигурността на американците, но сме срещали търкания и противопоставяне от Meta с твърдения, че ще нарушим драстично персонализацията, която предоставяте.“, пишат още законодателите.

Те изпращат към Зъкърбърг списък с 15 въпроса, които целят да разкрият повече подробности как компанията майка на Facebook се справя с проблема, а срокът за отговор е до 6 септември.

Meta потвърди получаването на писмото и заяви, че планира да отговори. Компанията сподели със CNBC изявление, което е дала за WSJ при публикуването на първоначалния материал:

„Дилърите на наркотици са престъпници, които действат в различни платформи и общности, поради което работим с правоприлагащите органи, за да помогнем в борбата с тази дейност.

Системите ни са проектирани така, че проактивно да откриват и прилагат мерки срещу съдържание, нарушаващо правилата, и ние отхвърляме стотици хиляди реклами за нарушаване на нашите политики за наркотиците.

Продължаваме да инвестираме ресурси и да подобряваме допълнително правоприлагането си по отношение на този вид съдържание. Сърцата ни са с тези, които страдат от трагичните последици на тази епидемия - необходимо е всички ние да работим заедно, за да я спрем.“