Инфлуенсър маркетингът измества платените реклами: 5 основни тенденции за 2025
Инвестирането в маркетинг чрез влиятелни личности за следващата ви кампания може да се окаже ходът, от който се нуждае вашата марка
Само за три години Khabe Lame става най-следваният творец в TikTok с 2,4 милиарда харесвания и 162 милиона последователи. Най-интересното е, че той никога не е произнасял нито една дума в своите видеоклипове.
Има нещо повече, отколкото се вижда на пръв поглед, когато става въпрос за въздействието, което оказват инфлуенсърите. Инвестирането в маркетинг чрез влиятелни личности за следващата ви кампания може да се окаже ходът, от който се нуждае вашата марка. Затова трябва да сте наясно с основните тенденции в тази сфера.
CNBC прави списък с 5-те водещи тренда в инфлуенсър маркетинга през 2025:
1. Микроинфлуенсърите заемат водеща позиция
Микроинфлуенсърите с брой последователи от 15 хил. до 75 хил. блестят в избраните от тях ниши. Те съчетават своята страст и опит, предоставяйки надеждни потвърждения, които намират отклик в силно ангажираната им аудитория. Тези персонализирани взаимодействия водят до по-високи нива на ангажираност и укрепват силните взаимоотношения, което засилва конверсията. Освен това марките намират техните икономически ефективни партньорства за невероятно привлекателни.
Може би се чудите защо тези по-малки играчи правят толкова голям фурор на сцената на инфлуенсър маркетинга. Отговорът е много просто: микроинфлуенсърите са майстори в своите ниши. Те са страстни експерти, ентусиасти и лидери, които са изградили силно ангажирана аудитория. И когато подкрепят даден продукт или услуга, последователите им се вслушват в тях. Това е все едно да получите препоръка от доверен приятел.
Цифрите не лъжат. Микроинфлуенсърите постигат по-високи нива на ангажираност и персонализирани взаимодействия, сочат данните на Hubspot. Те започват разговори, отговарят на коментари и изграждат взаимоотношения, които увеличават процента на реализациите. Това е вид автентична ангажираност, която не може да се купи с традиционна реклама.
Три стъпки за набиране на правилните микроинфлуенсъри:
- Използвайте правилните инструменти за анализ на социалните медии. Преди да изберете трябва да сте наясно с демографските характеристики и обхвата на потенциалния партньор. Уверете се, че те отговарят на това, което търсите, преди да се свържете с тях.
- Присъединете се към платформа за маркетинг на инфлуенсъри. Там можете да получите достъп до глобален пазар на създатели на съдържание и да филтрирате по последователи, ниша и много други критерии.
- Търсете подходящи хаштагове. Това е чудесен начин да откриете създателите, които отговарят на вашата ниша, в морето от инфлуенсъри.
2. Автентичността е по-важна от перфектно полираното съдържание
Напоследък марките стават свидетели на нарастване на цинизма и скептицизма по отношение на рекламата. Потребителите, които са запознати с цифровите технологии, виждат неавтентичните потвърждения на своето мнение постоянно. Автентичността е валутата на марката, тъй като потребителите търсят прозрачност, почтеност и последователност, когато се доверяват на инфлуенсъри.
Автентичното съдържание води до по-дълбоки връзки между инфлуенсърите и тяхната аудитория, като им помага да спечелят доверие с течение на времето. Това доверие в крайна сметка повишава ангажираността, а когато марките си партнират с тези инфлуенсъри, това доверие се прехвърля върху тях.
Марките, свързани с автентични инфлуенсъри, могат да повишат имиджа си и да достигнат до по-широк кръг от населението.
Три стъпки как да брифирате инфлуенсъри за създаване на автентично съдържание:
- Дайте им ясни цели, но не контролирайте процеса им. Автентичността изпъква, когато на творците се позволява да бъдат себе си.
- Позволете творческа свобода. Споделете целите и ключовите послания, които искате да предадете на аудиторията, но оставете създателите да се придържат към своя уникален стил и да изследват творческите си идеи.
- Насърчавайте личното разказване на истории. Позволете на създателите да споделят своя автентичен опит с продукта.
3. Парите се преместват от платена реклама към инфлуенсър маркетинг
Ако искате доказателство за това какво работи, проследете къде отиват парите: 63% от брандовете ще отделят повече средства за инфлуенсър маркетинг през 2024. Тази промяна се случва, тъй като платените реклами стават по-скъпи и по-малко видими. Маркетингът с инфлуенсърите също така предлага намалени разходи за придобиване на клиенти и 11 пъти по-висока възвръщаемост на инвестициите в сравнение с традиционния.
Според проучване на impact.com 64% от потребителите купуват многократно продукти или услуги поне в някои случаи въз основа на препоръка на инфлуенсър.
Три стъпки за печеливша маркетингова кампания чрез инфлуенсъри:
- Определете ясни цели. Не оставяйте инфлуенсърите в неведение какво трябва да постигнат. Те трябва да разберат върху какво да се фокусират, за да постигнат целите на марката.
- Изберете инфлуенсъри въз основа на тези цели. Можете да избирате между нано-, микро-, средни, макро- и мегаинфлуенсъри. Намерете това, което подхожда на вашата марка, и решете как обхватът, ангажираността и разходите ще повлияят на кампанията ви.
- Определете в коя платформа целевата ви аудитория ще бъде най-активна. След това изчислете съответно цената на публикация или тарифите за заплащане за постижения.
4. Кажете „да“ на дългосрочните връзки
Марките, които се фокусират върху разработването на последователни послания чрез повишена видимост с по-дълго и по-често показване, излизат начело. Тези послания трябва да се превърнат в органични потвърждения, които се вписват в естествения разказ на марката. 29% от потребителите казват, че дадена промоция се усеща като по-автентична, когато инфлуенсър публикува за нея няколко пъти.
37% от потребителите също така търсят вдъхновение от инфлуенсърите, което означава, че техните препоръки могат директно да се превърнат в конверсии. Доверието и автентичността са от значение преди всичко за потребителите, а дългосрочните партньорства между марките и инфлуенсърите улесняват тези аспекти.
Мислете за инфлуенсърите като за партньори, а не като за хора на свободна практика. Създайте силна обратна връзка, като споделяте показателите за ефективност, за да можете да изготвяте стратегии занапред. Черешката на тортата - наличието на партньори намалява нуждата от аутсорсинг на създаването на съдържание и сваля напрежението от вътрешните ви екипи.
Мислете за изграждането на трайни взаимоотношения като за маратон, а не като за спринт. Последователното сътрудничество води до единно послание на марката, по-голяма видимост и по-дълбока връзка с вашата аудитория.
Три стъпки за изграждане на дългосрочни партньорства:
- Създайте силна комуникация и обратна връзка. Инвестирайте в изграждането на положително партньорство чрез редовни проверки, персонализирани съобщения, положителни послания и признаване на усилията на инфлуенсъра.
- Започнете с тестов проект, преди да преминете към по-дълъг договор. Измерете резултатите от кампанията, включително процента на кликванията, ангажираността, импресиите и конверсиите, за да получите представа за потенциалното партньорство.
- Предложете на инфлуенсърите стимули за ефективност. Осигурете бонуси въз основа на ключови показатели за ефективност, като например количеството конверсии, генерирани от тяхното съдържание. Това мотивира създателите да се представят по-добре и създава взаимноизгодно партньорство.
5. Видеото става доминиращ формат
Видеоклиповете постигат по-висока степен на ангажираност поради способността си да привличат вниманието на аудиторията по-добре от статичните изображения. Това от своя страна насърчава зрителите да прекарват повече време с вашата марка. Според Statista през второто тримесечие на 2023 г. видеосъдържанието е достигнало до 92,3% от аудиторията в световен мащаб. Музикалните видеоклипове са с най-висок обхват на категорията с 49%, следвани от комедийни или вайръл видеоклипове и след това - от видеоклипове с указания за употреба.
Универсалността на видеоклипа по отношение на дължината и стила позволява на марките да адаптират съдържанието към конкретни нужди, което улеснява таргетирането на различни аудитории.
Разказването на истории в продуктовите демонстрации може да предизвика емоции, а създателите могат също така да добавят звукови ефекти и музика, за да създадат поглъщащо преживяване, или кадри зад кулисите, за да го направят по-автентично. Интересно е, че търсачките предпочитат видеосъдържанието, тъй като то увеличава уеб трафика и генерира по-голяма видимост
Три стъпки, които трябва да вземете предвид за видео кампаниите:
- Определете ясни цели. Задайте си въпроса: Какъв трябва да е резултатът от кампанията?
- Намерете правилния създател. Това може да издигне нивото на кампанията ви, така че вземете предвид ценностите, стила и аудиторията на даден инфлуенсър, които съвпадат с вашата марка.
- Вземете решение за стила и формата на съдържанието.