Постове от 2014 г. могат да съсипят звезден инфлуенсър с богатство от 6 млн. долара
Ситуацията подчертава една сурова реалност за инфлуенсърите: дигиталното минало никога не може да бъде заличено
23-годишната инфлуенсър сензация Аликс Ърл започва кариерата си в TikTok през 2020 г., когато е първокурсничка в университета в Маями.
Днес тя има близо 4 млн. последователи в Instagram и над 7 млн. в TikTok, голяма част от които натрупва в края на 2022 г.
Според някои медии, стойността на богатството ѝ се оценява на 6 милиона долара. По време на следването си в колежа печели 5 млн. долара само за една година, според Forbes.
Аликс е обичана заради видеата "Приготви се с мен", безгрижното си отношение и перфектния парти начин на живот, но сега ситуацията на звезден инфлуенсър може да се обърне, след като потребители разкриха възмутителни публикации от миналото ѝ, пише Fortune.
От няколко дни потребители на Reddit публикуват скрийншот на постове, за които се твърди, че е написала през 2014 г. и които многократно включват расови обиди.
В скрийншотите на постовете на ASKfm потребител на име "Alixxxxxx" с профилна снимка, която изглежда е на Ърл, отговаря на няколко поста с расови нападки.
ASKfm е платформа за социални медии, основана през 2010 г., която позволява на потребителите да задават и отговарят на въпроси "анонимно", въпреки че много потребители все още коментират, използвайки истинските си имена. По времето, когато се твърди, че е направен постът, Ърл би трябвало да е била тийнейджър.
Каналът на Reddit r/AlixearleSnark се разраства, тъй като потребителите се опитват да потвърдят скрийншотите.
Един от тях качва видеоклип, на който се вижда как Ърл коментира различни публикации в ASKfm, направени от хора, които следва и с които си взаимодейства в Instagram. Потребителят се опитва да направи връзка между потребителите, с които Ърл е взаимодействала както в ASKfm, така и в Instagram.
Засега тя не е направила публични изявления, с които да отрече или потвърди обвиненията или автентичността на публикациите. Тя и екипът ѝ също така не са отговорили на многократните молби за коментар на Fortune.
Ефектът на Аликс Ърл
Ърл е донякъде аномалия. Макар че има огромен брой инфлуенсъри в Instagram и TikTok, никой друг не може да се похвали със звездната слава и вниманието, които тя получи през последните години.
Сключи многобройни партньорства с различни марки - от популярни козметични като Tarte, Too Faced и Rare Beauty, до марки за напитки като Poppi. И не е спечелила всички тези партньорства само заради красотата си, а и заради "хумора, уязвимостта, стремежа и споменаването на продукти", пише Джанет Балис в Harvard Business Review.
Феновете искат отговори
Феновете започнаха да призовават Ърл да признае и да се извини или да докаже, че обвиненията в расизъм са неверни или измислени.
"Аликс, мила, трябва да се обърнеш към слона в стаята", коментира потребител последния ѝ пост в Instagram.
"В днешния взаимосвързан свят аудиторията изисква отговорност, а една-единствена грешка може да се превърне в снежна топка и да предизвика лавина", заяви пред Fortune Тони Ферара, основател на Ferrara Media, компания за управление на таланти и връзки с обществеността.
"Когато доверието е нарушено, последователите често се отдръпват, което намалява способността на инфлуенсъра да въздейства и вдъхновява аудиторията си."
Нивото на влияние, което има Ърл, е тясно свързано с нейната почтеност, "а всяко възприемане на нарушение може да бъде опустошително", казва Ферара, която има над 18 години опит в областта на връзките с обществеността.
Други потребители обаче казват, че предполагаемите расистки постове на Ърл не са изненадващи, а разочароващи.
Разкритието се случи в същата седмица, когато Брук Скофийлд, инфлуенсър, подкастър и актриса, по подобен начин попадна под обстрел за предишни расистки постове. Тя обаче е поднесла три извинения за публикациите, които е направила като тийнейджър.
"Аликс Ърл трябва да признае грешките си и да действа бързо: да се извини, да покаже личностно израстване и да даде да се разбере, че се е ангажирала да се поучи", казва пред Fortune Евън Нирман, основател и главен изпълнителен директор на компанията за кризисен пиар Red Banyan. "Пренебрегването или омаловажаването на проблема само ще засили отзвука и ще удължи щетите."
Разсъжденията на Ърл, заедно с тези на Скофийлд, подчертават важността на осъзнаването и признаването на факта, че не е лесно да се изтрие или игнорира интернет отпечатъкът.
Тази ситуация подчертава една сурова реалност за инфлуенсърите: Вашето дигитално минало никога не остава зад гърба ви.
В свят, в който отговорността не подлежи на обсъждане, дори отдавнашни действия могат да доведат до значителни последствия в наши дни, допълват експертите.