Годината на политическите инфлуенсъри: Какво могат да направят звезди като Джейк Пол за предизборните кампании
Звездите от социалните мрежи привличат вниманието на политиците и стратезите по кампаниите им както никога досега
В паузите между съдебните заседания бившият президент на САЩ Доналд Тръмп води предизборна кампания по неконвенционален начин. През февруари той предлагаше линията си златни кецове на изложението Sneaker Con, а сега екипът му планира да го изпрати на следващия боксов мач на Джейк Пол.
Пол, инфлуенсър и професионален боксьор, беше интервюиран от Джеси Уотърс по Fox News. Двамата обсъдиха предстоящия му двубой с Майк Тайсън и кой би победил, ако Джо Байдън и Тръмп се изправят един срещу друг в боксов мач. В края на разговора обаче Пол отправи специална покана към бившият президент.
"Тръмп, ако гледаш това, искам да те поканя. Знам, че в миналото си промотирал Тайсън, така че с удоволствие бих те поканил на боя", каза Пол. "Дони, скачай насам, имаме билети за теб."
На този фон Wired отправя запитване към стратезите на кампанията на Тръмп дали ще приеме предложението на Пол. Списанието е получило отговор от високопоставен съветник на Тръмп, че кандидатът за Белия дом "сериозно обмисля" да присъства на боя.
Когато Пол обяви мача си с Тайсън преди няколко седмици, видеото получи над 4 милиона гледания в YouTube, което се превърна в най-популярната му изява за тази година. И макар че самият мач вероятно ще привлече огромна аудитория, повече от 60-те милиона последователи на Пол в различните платформи биха били истинският трофей за кампанията на Тръмп.
Звездите от социалните мрежи привличат вниманието на политиците и стратезите по кампаниите им както никога досега. Пол е чудесен пример за това.
Миналата есен боксьорът се срещна с Робърт Ф. Кенеди-младши и каза, че ще го научи да използва TikTok. По-късно същата година републиканският кандидат за президент Вивек Рамасуами беше в публиката на един от мачовете на инфлуенсъра. Пол не подкрепи Рамасуами, но му предложи да се присъедини към него по време на кампанията преди изборите в Айова.
"Когато говорим за инфлуенсъти, сме склонни наистина да се фокусираме върху влиятелни личности, които по своята същност са политически. Политиците обаче не се възползват само от този вид обществени лица", казва Джо Лукито, доцент, занимаващ се с политически комуникации в Тексаския университет, пред Wired.
"Идеалният вариант всъщност е да се привлекат влиятелни личности, които не са супер политически. Защото така можете да получите аудитория, до която обикновено не бихте имали достъп."
По-рано тази седмица The Atlantic съобщи, че трафикът, принадлежащ на 10-те най-големи консервативни и десни новинарски сайтове, е спаднал с 40% от последните президентски избори през 2020 г. насам. Именно тези медии, като Breitbart, разчитаха на интернет пространството, за да изберат Тръмп през 2016 г. Сега тази машина се разпада.
"Основните медии са мъртви. Просто още не са го осъзнали", казва пред Wired бивш съветник на Рамасуами. "Ако погледнете типа избиратели, които съставляват движението "America First", те получават новините си от алтернативни медии. Fox News е само една много малка частица".
Пол и други знаменитости като него биха могли да запълнят тази празнота.
Екипът на Тръмп осъзнава това. Преди десните медии и онлайн фанатиците създаваха достатъчно шум, за да не се налага на политиците сами да изграждат тези отношения. Но тъй като медийният пейзаж се промени, променят се и кампаниите.
Във вторник NBC News съобщи, че председателят на Камарата на представителите Майк Джонсън, който се опитва да не бъде уволнен от собствената си партия, е информирал консервативни влиятелни личности и активисти за своя законопроект за честност на изборите. Популярни фигури от социалните медии, сред които LibsofTikTok, DC Draino и End Wokeness, също са били осведомени и на свой ред са пуснали съобщения в подкрепа на законопроекта.
Докато брифингът на Джонсън се разглежда като опит да създаде свой собствен популярен момент, присъствието на Тръмп в мача на Пол би могъл да бъде неговото възползване от възможност, която може да му донесе добри резултати на изборите.
Присъствието на бившия президент в бравурните бойни спортове продължава вече десетилетия.
Преди повече от десет години той се прочу с участието си в мач на "Wrestlemania" с Винс Макмеън. Напоследък Тръмп посещава все повече боеве на UFC, където се ръкостиска и позира с ММА шампионите от организацията на неговия близък приятел Дейна Уайт.
Пол не само ще разгласява битката това лято в профилите си в социалните медии, но и Netflix ще предава двубоя на живо, което ще позволи той да достигне до над 260 милиона потребители на стрийминг платформата. Много дигитални консултанти твърдят, че политическата реклама в стрийминг приложения като Netflix ще бъде огромна през тази година.
"Ако бях политически кандидат, това щеше да е моментът, в който признавам, че Джейк Пол има уникално голяма аудитория и бих искал да използвам това", коментира Лукито.
Всичко това означава, че живеем в свят, в който одобрението на Джейк Пол има тежест в политиката.
Социалните платформи вече не дават приоритет на новинарското съдържание - те са фиксирани върху икономиката на онлайн създателите. Инфлуенсърите доминират в тези канали, където мнозинството от американските гласоподаватели четат новините.
Някои от най-популярните политически анализатори в САЩ създават съдържание в платформи като Twitch с огромни сървъри от фенове в Discord, но активирането на тези аудитории все още е трудно за политическите организации.