Ryanair отчита силно тримесечие, но остава предпазлива в прогнозите си
Най-големият нискотарифен превозвач в Европа отново намали целта си за пътникопоток поради забавяне на доставките на Boeing
Нискотарифната авиокомпания Ryanair регистрира по-висока от очакваната печалба за тримесечието, завършващо през декември, но отново намали целта си за пътническия трафик за фискалната година до края на март 2026 г. заради забавянето на доставките на Boeing.
Най-големият нискотарифен превозвач в Европа отчете печалба след данъци в размер на 149 млн. евро за третото фискално тримесечие до края на декември, която надминава очакванията. Анкета на компанията сред анализатори предвижда доста по-скромна печалба от 60 млн. евро за тримесечния период, съобщава Reuters.
Ryanair посочи малко по-високи цени на билетите поради по-силните резервации за Коледа и Нова година, като отбеляза, че трафикът е нараснал с 9% до 45 млн. пътници въпреки „продължителните“ закъснения на доставки от Boeing.
Нискотарифната авиокомпания обяви, че макар производството на 737 на Boeing да се възстановява след стачката на служителите в края на 2024 г., Ryanair вече не очаква затрудненият американски производител на самолети да достави достатъчно самолети, за да улесни целогодишния ръст на трафика до 210 млн. пътници през дванадесетте месеца до края на март 2026 г.
Компанията понижи тази цифра на 206 млн. По-ранната цел за ръст от 215 млн. пътници за същия период беше намалена през ноември.
„Бих бил оптимист за следващата година. Резервациите са много силни през лятото, въпреки че е твърде рано да се каже докъде могат да стигнат“, казва финансовият директор на Ryanair Нийл Сорахан пред CNBC.
„Разочаровани сме, че няма да достигнем цифрите на трафика, на които се надявахме“, добавя той.
Предпазливи насоки
Сорахан, който казва, че наскоро се е завърнал от пътуване до производствените мощности на Boeing в Сиатъл, посочва, че през последните месеци е видял „огромни подобрения във връзка с веригата за доставки и всичко останало“.
Той отбелязва, че Boeing е „обърнал посоката“, като добавя, че се надява Ryanair да не се наложи да намали допълнително целите си за трафик.
Анализаторите от Citi казват, че целогодишните насоки за капацитета на Ryanair вероятно ще „създадат волатилност“ в цената на акциите, „но като се има предвид, че това е проблем за цялата индустрия, смятаме, че той може да бъде в подкрепа на ценовата среда“.
Ryanair казва, че „предпазливо ориентира“ печалбата си след данъци за 12-те месеца до 31 март в диапазона от 1,55 млрд. евро до 1,61 млрд. евро, отбелязвайки, че резултатът остава зависим от риска от конфликти в Украйна и Близкия изток и от по-нататъшни забавяния на доставките на Boeing.