5 неща, които няма да се променят в света на ИТ лидерите през 2025
Сянката на Мъск ще продължи да тегне над всичко, свързано с технологиите, а ИТ директорите ще бъдат по-важни от всякога
Всеки януари футуристите обсъждат какво ще бъде различно през новата година. Също толкова важни, но обикновено недооценени, са тенденциите, които ще се запазят.
CIO прави свой списък с тези, които ще преминат от 2024 в 2025 и ще запазят актуалността си.
Сянката на Мъск ще продължи да тегне над всичко, свързано с технологиите
Високотехнологичната връзка между Тръмп и Илон Мъск ще продължи много по-дълго, отколкото повечето наблюдатели смятат. Това е така, защото новият президент се нуждае от милиардера инфлуенсър, за да го накара да купи собствената му социалната медия Truth Social. Докато това се случи, Тръмп ще трябва да дели светлината на прожекторите с шефа на Tesla и SpaceX.
Това има значение за ИТ директорите, защото Мъск няма да промени на моменти хулиганското си поведение и по този начин погрешно ще бъде възприеман от мнозина като де факто говорител на всички неща, свързани с технологиите. Да бъдеш отпред и в центъра на ежедневния цикъл на новините не означава, че си запознат с реалностите на ежедневния живот на ИТ доставчиците или ИТ потребителите.
В книгата си Conflict: The Evolution of Warfare from 1945 to Ukraine Дейвид Х. Петреъс отбелязва, че „командващият генерал трябва да бъде в същата страна като театъра на операциите“. Илон Мъск обаче не „живее“ в същата ИТ реалност като професионалистите в сферата.
Талантът ще остане основният двигател на успеха на ИТ лидерите
ИТ лидерите трябва да станат още по-обсебени от намирането на таланти. Притежаването на правилните хора може да е дори по-важно от наличието на точните технологии. Ридли Скот, чийто филм „Гладиатор“ от 2000 г. спечели Оскар за най-добър филм, обяснява: „За мен режисьорът на кастинга е толкова важен, колкото и добрата камера“.
След като персоналът бъде назначен, ИТ директорите ще трябва да създадат стратегия, която да помогне на всеки един служител да реализира пълния си потенциал. Това ще изисква инвестиране в много видими програми за развитие на умения и управление на кариерата.
Широко разпространената технологична неграмотност ще продължи
Някои служители никога няма да разберат компютрите. Дори в днешния дигитален свят има такива, които се чувстват глупави, защото не могат да изпълняват рутинни компютърни задачи. Тъй като извършването на някаква форма на инквизиция – т.е. издирването и уволняването им – не е приемливо, ИТ директорите ще трябва внимателно, но твърдо да им помогнат да изпълняват задълженията си.
Недоволството от ИТ ще продължи да тлее сред ключовите заинтересовани страни
През 2025 г. ще видим много технологични „изпуснати топки“ и „автоголове“, някои от които може да са наравно с провала на CrowdStrike. Ще продължи и кипящото недоволство от страна на широката среда в компаниите от технологичните пакети, които би трябвало да улесняват живота ѝ, но често не го правят.
Общото враждебно отношение е разбираемо. Технологиите карат хората да се променят, а те не обичат да го правят. Затова ИТ директорите ще трябва да станат експерти по управление на гнева – да разберат кои ключови заинтересовани страни са ядосани и защо.
ИТ директорът ще бъде по-важен от всякога
Някой в организацията трябва да има дълбоко разбиране за корпоративните ИТ в мащаб. Този някой не трябва да е главният изпълнителен директор, неговите преки подчинени или бордът на директорите.
Честно казано, повечето ръководители всъщност не искат да разбират подробностите на ИТ. Те искат да са сигурни - най-просто казано - че "ако клиент се опитва да ни даде пари, ние трябва да можем лесно и надеждно да ги вземем".
Оптимално, един ИТ директор иска висшият мениджмънт да усилва и ускорява стойността, създавана от ИТ. В много организации обаче най-доброто, на което може да се надява, е да не пречи.