Телевизионният оператор Fox Corp. е продал всички рекламни клипове за Super Bowl на 9 февруари, а над 10 от тях са достигнали цена от 8 млн. долара, пише CNBC, като цитира запознат източник.

По време на ноемврийската среща с инвеститорите Fox съобщи, че е продала рекламите за есенния Super Bowl на средна цена над 7 млн. долара за реклама.

„Разпродадени сме за Super Bowl на рекордни - според нас цени“, заяви главният изпълнителен директор на Fox Лахлан Мърдок по време на ноемврийския разговор.

Обикновено цените на рекламите за Super Bowl могат да нараснат с около 100 000 долара с намаляването на оставащите места и наближаването на деня на играта. Тази година скокът в цената е близо до 500 000 долара, допълва източник.

Невероятният апетит за рекламно време по време на най-голямото спортно събитие на живо в САЩ не е изненада, дори ако цените са главозамайващи.

Този вид състезания продължават да привличат най-голямата аудитория, тъй като пакетите на кабелната телевизия се свиват, което превръща мачовете в едни от най-желаните предавания на живо за рекламодателите.

Миналата година около 123,7 милиона души са гледали Super Bowl, който се излъчваше по Paramount CBS, стрийминг услугата Paramount+ и испаноезичната Univision, наред с други платформи, според Nielsen.

През 2023 г., когато за последен път Super Bowl се излъчваше по Fox, зрителите са били над 115 млн. Тези размери на аудиторията са основна причина медийните гиганти да отделят големи суми за правата върху мачовете от NFL.

„Сега сме в период, в който спортното събитие на живо, където хората и семействата се събират, за да гледат, е много по-желано“, казва Марк Евънс, изпълнителен вицепрезидент по рекламните продажби на Fox Sports. „Има ескалация на цените и интереса към търсенето на спортни събития на живо, но не сме в пика им. Все още имаме възможност за растеж.“

Рекламният пазар се подобрява след срива си в разгара на пандемията.

Традиционните медийни компании със спортни права и водещи програми на живо се възползват най-много, докато рекламата за развлекателни програми продължава да изостава.

По време на тазгодишния Super Bowl, на който действащият шампион Kansas City Chiefs отново ще се изправи срещу Philadelphia Eagles, ще има реклами от класически играчи като производители на автомобили, ресторанти и компании за храни и напитки, с много познати известни лица, допълва Еванс. Увеличават се обаче рекламите на компании от изкуствения интелект и фармацевтичната индустрия, докато на стрийминг услуги и филмови студия ще са по-малко.

Еванс отбеляза, че „множество рекламодатели са се влюбили в творчеството“, като ще има повече 60-секундни клипове в допълнение към обикновено популярните 15- и 30-секундни.

В допълнение към Fox, за първи път Super Bowl ще се предлага и в безплатната стрийминг услуга Tubi, поддържана от реклами. Тя ще излъчва същото рекламно натоварване като телевизионната мрежа.