Джеси Айзенбърг: Не искам бъда свързван с Марк Зъкърбърг
Актьорът каза това по повод съобщението на Meta от миналия месец, че вече няма да използва независими проверки на факти във Facebook и Instagram, заменяйки ги с „бележки на общността“ в стил X
Джеси Айзенбърг, който играе ролята на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг във филма "Социалната мрежа" от 2010 г., казва пред BBC News, че вече не иска да мисли за себе си "като за свързан с такъв човек".
„Изглежда той прави неща, които са проблематични, отнемайки проверката на фактите“, казва Айзенбърг по повод съобщението на Meta от миналия месец, че вече няма да използва независими проверки на факти във Facebook и Instagram, заменяйки ги с „бележки на общността“ в стил X.
Ходът на Meta дойде, когато Зъкърбърг и други технологични ръководители се опитаха да подобрят отношенията си с президента на САЩ Доналд Тръмп преди встъпването му в длъжност.
Тръмп и неговите съюзници републиканци критикуваха политиката на Meta за проверка на фактите като цензура на десните гласове.
След като промените бяха обявени, Тръмп каза на пресконференция, че е впечатлен от решението на г-н Зъкърбърг.
„Тези хора имат милиарди и милиарди долари - повече пари, отколкото който и да е човек някога е натрупал, и какво правят с тях? Възползват се от някой, който проповядва омраза“, казва Айзенбърг пред BBC.
„Казвам това не като човек, който е играл във филм, а като човек, женен за жена, която преподава правосъдие за хора с увреждания в Ню Йорк и живее за своите ученици“, допълва актьорът, който беше номиниран за Оскар за превъплъщението си в Зъкърбърг в „Социалната мрежа“.
Междувременно Айзенбърг промотира комедийната драма A Real Pain, на която е и сценарист и режисьор. Филмът разказва за двама братовчеди, които пътуват до Полша заедно, за да посетят местата, свързани с Холокоста, за да почетат покойната си баба.
Образът на бабата е базиран на реалната леля Дорис на Айзенбърг и е заснет в дома, в който семейството му е живяло, в Полша.
Във филма братовчедите се опитват да превъзмогнат собствените си съвременни житейски проблеми на фона на едно от най-опустошителните и ужасяващи събития на 20-ти век.
Сценарият на Айзенбърг получи номинация за Оскар, както и колегата му Киърън Кълкин.