Докато светът отброява дните до вечерта на Оскарите, стилистката Кейт Йънг вече е в трескава подготовка за тоалетите на едни от най-известните личности. Тя стои зад някои от най-запомнящите се визии, като тези на Скарлет Йохансон, Дакота Джонсън, Марго Роби и Селена Гомес.

„От сутринта сме в стаята на актрисата, пробваме роклята, преди да започне гримът и прическата. За мен Оскарите са като финален изпит,“ разказва тя пред BBC.

Йънг e учила Английска литература и История на изкуството в Оксфорд, а след това започва кариерата си във Vogue като асистентка на Анна Уинтур. Tам тя забелязва връзката между висшата мода и известните личности. „Звездите са тези, които карат хората да мечтаят. Но ако актрисата не може да седи удобно в роклята си, или да ходи с обувките, с които е, няма значение каква е цената на тоалета“, казва Йънг.

Пробивът ѝ идва през 2006 г., когато тя за пръв път облича Мишел Уилямс в иконичната жълта рокля на Vera Wang за Оскарите – визия, която феновете помнят и до днес.

Днес тя е един от най-влиятелните стилисти в Холивуд. Социалните мрежи ѝ помагат да популяризира работата си, а мисията ѝ е да накара хората да вярват, че стилът не е просто комбинация от дрехи, а начин да разказваш истории.

С появата на Instagram през 2010 г. знаменитостите започват сами да контролират публичния си образ. Йънг бързо осъзнава, че това важи и за стилистите. Тя започва да публикува своите визии за звезди като Натали Портман и Изабела Роселини, редом с кампании за Dior, и изведнъж всички в модната индустрия знаят името ѝ.

Йънг е сред най-влиятелните стилисти в Холивуд, като често изготвя визиите на Скарлет Йохансон, Джулиан Мур, Дакота Джонсън и Софи Търнър. Работата ѝ не просто създава емблематични тоалети – тя движи и продажбите.

Когато Търнър носи пижамени панталони Woera за $200, марката разпродава наличностите за дни, а подобни модели мигновено се появяват на модните подиуми.

Йънг не крие раздразнението си от „методическото обличане“, при което звездите се обличат в стила на героите си за премиерите на филми.

„Разбирам защо студията го налагат – това е част от маркетинга. Но нека бъдем честни – Дакота Джонсън няма да носи щампа с паяци само защото е в ‘Madame Web’.“

Вместо това тя залага на малки независими брандове, като комбинира Gucci и Chanel с творения на Карли Къшни, винтидж дънки от Still Here и бижута, които създава заедно с дизайнерката Моника Викандер.

Какъв е съветът ѝ към бъдещите стилисти?

„Бъдете добри. Работата е по-хубава, когато имате приятели. Ще виждате клиентите си голи почти всеки ден, ще знаете кога са болни, кога очакват дете. Тази професия е много по-интимна, отколкото изглежда.“