Големите чанти отново са супер популярни, а дизайнерите продължават да предлагат все по-обемни модели. Oт удобни и практични до изцяло шик - новите аксесоари съчетават мода и функционалност.

По време на ревютата пролет-лято 2025 г. марки като Miu Miu, Louis Vuitton и Hermès представиха своите просторни „докторски“ чанти, а Proenza Schouler залага на т. натр. tote модели.

Yves Saint Laurent пък лансира своята последна звезда - моделът „Y“, който е толкова голям, че спокойно можете да поберете дори кухненската мивка в него. Тази чанта вече е фаворит на знаменитости като Анджелина Джоли и Бела Хадид.

Големите чанти започват да набират популярност още преди няколко години.

Забавният момент във възраждането им идва от култовия сериал „Наследници“, когато персонажът Том Уамсганс подиграва „абсурдно огромната“ чанта на една жена с реплики като: „Какво изобщо има вътре? Резервни обувки за метрото? Кутия за обяд? Можеш да я използваш за къмпинг!“

Но докато богатите наследници в сериала не се нуждаят от чанти, за да носят каквото и да е, модната индустрия бързо усеща потенциала на големите аксесоари.

И все пак, можем ли да повярваме, че тези огромни модни марки мислят за удобството на обикновената жена? Вероятно не.

Големите чанти просто са част от цикъла на модата. Само преди няколко години микро-чантите бяха тенденция, а сега виждаме точно обратното - чанти, които побират всичко необходимо, за да оцелеете през един натоварен ден, пише BBC.

От It bag до практичността

Терминът "It bag" набра популярност през 90-те, но концепцията далеч не започва тогава. Още през 1955 г. Коко Шанел създава емблематичната си 2.55 - първата дамска чанта с верижка, която освобождава жените от неудобството на клъчовете и чантите с къси дръжки.

Световноизвестни модели като Hermès Kelly (кръстена на Грейс Кели) и Gucci Jackie (посветена на Джаки Кенеди) доминират през десетилетията, но истинският символ на статус остава Hermès Birkin. С огромна цена и дори списък за чакащите, тази чанта олицетворява лукса, недостъпен за повечето хора.

Свърши ли ерата на It bag? Всъщност не, просто чантите стават по-достъпни – и функционални.

Днес марки като Uniqlo и Lululemon предлагат стилни и функционални варианти, докато TikTok популяризира Baggu и Cos, известни с техните удобни и модерни модели.

Дори знаменитостите залагат на по-семпли аксесоари. Сингапурската марка Aupen, известна със своите минималистични дизайни, вече е предпочитана от Тейлър Суифт и Хейли Бийбър. Междувременно имитациите на луксозни чанти губят стигмата си сред младите поколения, а модели като Wirkin на Walmart доказват, че за да изглеждаш добре, не винаги трябва да похарчиш състояние.

За любителите на класическите It bag модели винтидж вариантите се превръщат в добра и по-бюджетна алтернатива. Balenciaga възражда своята Motorcycle Bag, а Longchamp Le Pliage - леката и сгъваема чанта, която Gen Z обожава - бележи нов връх в продажбите.

Но докато дизайнерските чанти все още привличат внимание, акцентът в момента пада върху практичността и достъпността. Това показва, че модата е в търсене на перфектния баланс. И че големите, обемни чанти, които са перфектни за всичко, което може да ви потрябва през деня - изглежда, са тук, за да останат.