Повечето жени със сигурност не са получили от Дядо Коледа култовата чанта на Hermès Birkin, но не така стоят нещата с т. нар. „Wirkin“ на Walmart.

Дамската чанта за 78 долара завладя интернет през последните седмици, предлагайки достъпна измама на един от най-ексклузивните луксозни артикули в света. С начална цена от $10 000 и стойности при препродажба, достигащи до $300 000, амбициозната стойност на Birkin отдавна е част от изключителността на аксесоара. Потенциалните купувачи трябва да издържат на строги процеси на проверка и дълги години списъци с чакащи за шанса да притежават такъв. Повече по темата – тук.

Според New York Times Birkin е „световно призната емблема на статус и богатство“. Инвестиционният ѝ потенциал съперничи на този на S&P 500 и златото, с 500% възвръщаемост за 35 години, според Baghunter.

За сравнение, алтернативата на Walmart струва по-малко от $100 и е (или е била) достъпна за всеки, който може да я намери на склад. Въпреки че в момента е разпродадена, тя придоби популярност, след като TikTok потребителката @styledbykristi сподели вълнението си от изумруденозелена версия във видео, което натрупа 8,6 милиона гледания.

@styledbykristi | TikTok

„За 80 долара можете да се преструвате, че имате Birkin“, пошегува се тя, разопаковайки чантата. Друга създателка на съдържание, Дилиън Рийдс, се възхищава на точността на дизайна. „Въпреки че няма логото на Hermès, чантата буквално има същия хардуер.“

Не всички обаче са развълнувани от копието на Birkin. Критицит твърдят, че приликите подкопават стойността на оригиналния дизайн и размиват етичните граници. Hermès, известен със защитата на своята интелектуална собственост, има дълга история на съдебни битки срещу фалшификатори и вдъхновени от продуктите ѝ дизайни. Луксозната къща спечели съдебни дела за милиони долари, включително присъда за 100 милиона долара срещу фалшиви уебсайтове на Hermès през 2012 г. Продължават споровете относно вдъхновени от Birkin NFT.

И все пак за някои потребители Walmart версията на Birkin представлява нещо повече от копие. Бившата звезда от „Истински съпруги“ Бетени Франкъл го описва като „тълпата, която щурмува замъка“, позволявайки на обикновените купувачи част от това, което някога е било недостижим лукс. „Хората, които се ядосват на това, са глупаци, защото не са интересни и притежаването на чанта е най-интересното нещо за тях“, казва тя във видео, публикувано в TikTok.

„Wirkin“ обаче не е изолиран случай. Достъпни фалшификати на скъпи артикули, от бутилки за вода Stanley до бодита Skims, станаха повсеместни онлайн, предлагайки на потребителите достъп до желаните стилове без прекомерно високите цени. Както добави един коментатор, „Джейн Бъркин би харесала Walmart Birkin и не можете да промените мнението ми.“