Да печелиш по $2000 на пост: Гимназиалните звезди на Nike, Adidas и Red Bull
Някога тийнейджърите изкарваха джобни като общи работници или доставчици на пица. Днес ситуацията изглежда по различен начин
![Да печелиш по $2000 на пост: Гимназиалните звезди на Nike, Adidas и Red Bull](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/profit.bg/07022025/8607f21d-133a-4b02-bea5-82360810cd57.jpg?operations=crop(0:475:5008:3292)&format=webp)
Световни спортни брандове, производители на енергийни напитки и лайфстайл компании в последно време не залагат на партньорства със знаменитости, а с обикновени гимназисти.
Сред тях са и Adidas, Nike и Red Bull, чиито рекламни лица в миналото бяха личности като Шон Уайт, Майкъл Джордан и Лионел Меси. Но сега те се ориентират към различна аудитория, надявайки се да спечелят от младите спортисти и техните последователи в социалните мрежи, разказва Fortune.
40 асоциации на гимназиите в САЩ понастоящем позволяват на учениците си да подписват договори от типа NIL. Сред щатите, които не разрешават спонсорство, са Алабама, Индиана, Мичиган, Охайо и дори Тексас, който е известен като инкубатор на звездни спортисти.
Мотивите за забраната на маркетинговите сделки обикновено са свързани с липсата на подготовка в училище, рисковете от ранната слава или тийнейджърите, които губят статута си на аматьори, след като получат възнаграждения от паричен характер. Въпреки това, все повече щати се присъединяват към разрешението на младите играчи да събират плодовете на труда си рано.
Партньорствата са добре платени в сравнение с типичната работа на тийнейджърите на минимална заплата; те могат да печелят между 500 и 2000 долара от една публикация в социалните мрежи, обяснява за The Wall Street Journal Брали Келър, директор за NIL в Opendorse. Това може да не са осемцифрените възнаграждения, които получават професионалните спортисти, но са добри пари за всеки гимназист.
Младите спортисти са следвани от хиляди потребители в мрежите. По-лесно е да се свържеш с ученик от гимназията и да имаш отношение към него в сравнение с големи звезди като Леброн Джеймс или Серена Уилямс, които предлагат реклами с продукти на потребители, десетилетия по-млади от тях.
Тази онлайн връзка означава големи суми за компаниите - феновете на учениците се стремят да живеят, изглеждат и да успяват като тях. Купуването на продуктите, които те подкрепят, е само един от начините да се доближат до тази мечта.
От нишови звезди в Instagram до наследници на спортни легенди - марките печелят от младите надежди.
Adidas нае 17-годишния бейзболист Итън Холидей, който все още учи в гимнази в Оклахома. Компанията за спортни облекла, която се оценява на 46 милиарда долара, се възползва от момента, тъй като се очаква Холидей да бъде избор номер едно в тазгодишния драфт на Мейджър лийг бейзбол. Той стана един от последните, които подписаха голям договор за спонсорство.
Миналия ноември баскетболистката Кейлин Смит прие спонсорство от Nike и стана първото момиче в гимназия, сключило договор с NIL. Нейните последователи в Instagram са близо 100 000.
Миналата година Red Bull и Nike си партнираха и с баскетболната звезда Ей Джей Дайбантса.
Смята се, че новобранецът от университета „Бригъм Йънг“ печели близо 7 млн. долара, включително основна заплата от 5 млн. долара. В интервю за подкаста The Youngins Podcast на Swish Culture заяви, че „офертата е втора по рода си... Аз съм съм премерен с тези неща, родителите ми също. Не искаме да приемаме всяка сделка.“
Бела Хайнс, баскетболистка, също подписа многогодишен договор с марката Jordan на Nike миналата година. Тя дължи получаването на подкрепата на увеличаване на последователите си в Instagram до близо 25 000 - и на това, да бъде успешна в залата.
Маркетинговата стратегия на NIL следва и силата на „непо“ наследниците: Каян Антъни, син на звездата от NBA Кармело Антъни, подписва първия си договор NIL с марката за спортно бельо PSD през 2023 г., когато е на 16 години.
Новите партньорства отразяват нарастващия страничен бизнес сред тийнейджърите - да бъдат създатели на спонсорства на марки или продукти, с които печелят от дома си.
Да бъдеш инфлуенсър е мечтаната работа за много млади американци: 57% от поколението Z искат тази кариера, според проучване на Marketing Consult за 2023 г.
Всеки има телефон в джоба си, който е универсално средство за видео, редактиране на съдържание и публикуване онлайн. Рекламите могат да се правят навсякъде, а инфлуенсърите имат по-голяма кариерна свобода да бъдат свои шефове - ако успеят да се договорят за изгодни спонсорства.
Компаниите признават това и се възползват от новата реалност на социални медии. Средностатистическото поколение Z прекарва около 6,6 часа на ден в тях и гледа 15 или повече часа съдържание дневно, според проучване на Talker Research от 2024 г.
Докато скролват в TikTok и Instagram, потребителите се натъкват на реклами навсякъде. И ако любимият им спортист от гимназията или инфлуенсър възхвалява даден продукт, може да са по-податливи на привличането да го закупят. Ето защо компании като Adidas, Nike и Red Bull продължават да привличат млади спортисти за посланици на марката, допълва Fortune.