Холивудската актриса Хейли Стайнфелд стана лице на рекламна кампания с важно послание за женското здраве.

В новия си клип за Novartis, тя сияе на червения килим, докато светкавиците на папараците я заслепяват.

„Нека обърнем внимание на гърдите, заради нещо, което е от най-голямо значение“, казва тя.

Посланието е част от кампанията Your Attention Please, която цели да насочи фокуса на обществото от външния вид на женските тела към по-значимите неща, като ранното откриване на рак на гърдата, пише Yahoo Life.

„Това е изключително вдъхновяващо - да вземеш фиксацията на обществото върху женските гърди и да я превърнеш в кампания, която повишава информираността по една изключително сериозна тема“, споделя Стайнфелд.

Според статистики, 1 от 8 жени в САЩ ще развие рак на гърдата в някакъв момент от живота си.

А с непрестанно нарастващите случаи - особено сред по-младите жени - Хейли е решена да задържи вниманието точно на своята възрастова група, която често подценява рисковете.

„Слушаш за всички тези сериозни заболявания и си мислиш, че си млад, имаш време, ще се справиш по-късно. А после идва и неприятната изненада“, споделя тя. „Да знаем, че можем да започнем да се изследваме още в 20-те си години, е изключително важно. Това е животоспасяващо.“

Препоръките са жените редовно да се изследват чрез мамографии на 40-годишна възраст, но в същото време е изключително важно и младите да следят здравето си.

Редовните прегледи, които и сами можете да направите на гърдите си, както и проактивното идентифициране на рискови фактори - като генетична предразположеност или фамилна история на рак на гърдата - могат да наложат изследванията да започват дори по-рано.

„Трябва да разберем колко е важно да се грижим за тялото си по-рано, а не да чакаме до последно“, казва Стайнфелд, която вече е преминала през оценка на риска, препоръчана от платформата YourAttentionPlease.com. „Отнема само няколко минути и отваря врати към по-голямата картина.“

Актрисата се надява кампанията да вдъхнови младите жени да направят свои собствени оценки на риска и да се консултират с лекарите си при установяване на повишен риск.

„Много съм благодарна, че имам възможност да споделя с 25-годишните жени колко важно е да познават телата си, да разбират рисковете и да приоритизират здравето на гърдите си, както и цялостното си здраве“, споделя тя.

Според нея, рекламата със своята „закачливост“ ще помогне да се привлече вниманието и по този начин разговорите да започнат - със семейството, лекарите, приятелите и другите жени в обкръжението ни. „Надявам се, че това ще бъде начало на важен диалог“, добавя тя.

За нея грижата за здравето е неразделна част от ежедневието ѝ. Тя често говори за любимите си тренировки, но в момента се фокусира върху движението като начин за подобряване на менталното си здраве.

„Обожавам добрата тренировка. Най-много обичам това, което ми се случва психически“, казва актрисата. „Да станеш рано сутринта и да отидеш на фитнес не винаги е най-прекрасното нещо, особено когато можеш да останеш в леглото на топло и удобно. Но обичам чувството, че правя стъпки, за които тялото и умът ми са ми благодарни.“

Стайнфелд е категорична, че здравето трябва да бъде приоритет за всяка една жена, независимо от възрастта, като се надява, че чрез кампанията повече хора ще осъзнаят значимостта на ранната грижа за себе си.