Adidas отново е в играта: Продажбите надминаха очакванията за Q4
Оперативната печалба възлиза на 57 млн. евро в сравнение със загуба от 377 млн. евро за същия период на миналата година
&format=webp)
Гигантът за спортни стоки Adidas отчете ръст в продажбите за четвъртото тримесечие, който надмина очакванията, след като компанията разпродаде последните си запаси от Yeezy и възстанови позициите си в Северна Америка и Китай.
19% е увеличението на приходите при неутрални валутни курсове до 5,97 млрд. евро през тримесечния период, което изпреварва прогнозата на анализаторите на LSEG за 5,72 млрд. евро.
Оперативната печалба възлиза на 57 млн. евро в сравнение със загуба от 377 млн. евро за същия период на миналата година, съобщава CNBC.
Продажбите за цялата година нарастват с 12% при неутрални валутни курсове до 23,7 млрд. евро, в сравнение с очакваните 23,5 млрд. евро. Оперативната печалба е 1,34 млрд. евро през 2024 г. в сравнение с прогнозата за 1,27 млрд. евро.
Данните изпревариха собствените прогнози на компанията, повишени през октомври, за ръст на приходите за цялата година от около 10% при неутрални валутни курсове и оперативна печалба от 1,2 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден описа резултатите като „много по-добри, отколкото очаквахме“.
„Въпреки че все още не сме там, където искаме да бъдем в дългосрочен план, това беше една много успешна година, която потвърди силата на марката Adidas, потенциала на нашата компания и това каква фантастична работа вършат нашите екипи. Все още има какво да подобряваме, но съм много горд от това, което нашите хора постигнаха през 2024 г.“, допълва той в изявлението си.
Като очертава прогнозите за 2025 г., компанията очаква валутно неутралните й продажби да нараснат с висок едноцифрен темп, а оперативната печалба да се увеличи до 1,7-1,8 млрд. евро.
„За 2025 г. сме в много добра форма“, каза Гулден. „Разбира се, в момента има много макроикономическа несигурност, но с продукти, които са в тенденция, и с нагласата да бъдем гъвкави и по-локални, не виждам защо да не успеем.“
Adidas опитва да увеличи пазара си в Северна Америка на фона на спадащите продажби на Nike и на по-широкото изместване на търговците на дребно от зависимостта от по-слабия Китай.
Продажбите на Adidas в Северна Америка спаднаха с 1,6% по неутрални валутни курсове през 2024 г., след усилията да се възстанови от прекратяването на някога печелившата си линия маратонки Yeezy.
Гигантът за спортни облекла беше принуден да премахне линията след като прекрати партньорството си с Ye, рапърът, известен преди като Кание Уест, заради поредица от антисемитски забележки, които направи през 2022 г.
В сряда компанията заяви, че е продала останалата част от наличностите си от Yeezy през четвъртото тримесечие.
Откакто пое ръководството през януари 2023 г., Гулден се стреми да отдалечи Adidas от губещата линия Yeezy и да предизвика по-широкообхватна промяна на марката.
Янмей Танг, анализатор в Third Bridge, изтъкна отпадането на марката Yeezy и липсата на значими спортни събития като пречки за предстоящата година. Експертът отбелязва, че е необходимо да се въведат допълнителни иновации извън популярните маратонки Samba и Gazelle, за да се постигнат целите за растеж.
„Макар че Adidas успя да върне позициите си в областта на лайфстайл обувките, особено с линията си Terrace (Samba, Gazelle и Spezial), пикът на тази тенденция може би вече е преминал на ключови пазари като европейския“, коментира анализаторът.
„Сега марката измества фокуса си към по-нови силуети като SL 72 и потенциалното възраждане на Superstar, но те едва ли ще компенсират напълно очакваното забавяне на тенденцията Terrace“.
През последните тримесечия Adidas печели позиции спрямо основния си конкурент Nike, като пазарният дял на първия нараства до 8,9% през 2024 г. спрямо 14,1% на втория, по данни на Globaldata, цитирани от Reuters. Въпреки това появата на нови марки като On, Hoka и New Balance, доведе до засилена конкуренция на пазара на спортни облекла, като всяка завзе дял през 2024 година.