От по-дълго видео до по-малко спам: Bluesky продължава да трупа нови функционалности
Компанията „проучва абонаменти“, както и платени „услуги за разработчици“, за тези, които изграждат преживявания в социалната мрежа

Bluesky продължава да подобрява своите видео възможности. Последната актуализация на приложението добавя поддръжка за качване на видеоклипове с продължителност до 3 минути. Това е значително разширение спрямо предишното ограничение от една минута.
Промяната трябва да даде на създателите на видеоклипове в Bluesky много по-голяма гъвкавост по отношение на това, което могат да публикуват. Тя вероятно ще бъде оценена и от феновете на Flashes, новото приложение за снимки и видео, базирано на Bluesky.
Актуализацията внася и някои така необходими инструменти за управление на входящата поща в Bluesky DM, като се добавя нов раздел „заявки“ за входящи съобщения от потребители, които не познавате. Също така потребителите вече ще могат да отхвърляте входящи чатове, което би трябвало да помогне за намаляване на броя на спам DM-ите. През последните седмици те наводниха пощенските кутии на много потребители.
Последната актуализация на Bluesky се появява в момент, когато главният изпълнителен директор Джей Грейбър излезе на сцената на SXSW за презентация за разрастващата се децентрализирана платформа за социални медии. Тя има малко под 33 милиона потребители.
Грейбър, която излезе на сцената на събитието с тениска с латински лозунг „mundus sine caesaribus“ (свят без цезари) - очевидна заигравка с афинитета на Марк Зъкърбърг към облекло, вдъхновено от Римската империя - говори за това защо Bluesky е „по-устойчива на милиардери“ в сравнение с други приложения.
„Ако някой милиардер дойде и купи Bluesky или го поеме, или аз реша утре да променя нещата по начин, който наистина не се харесва на хората, тогава те могат да преминат към друго приложение“, казва тя. „Тази отвореност гарантира, че винаги има възможност да се премине към нова алтернатива, като се използва същата мрежа“.
Тя също така разкри как Bluesky мисли за своя бизнес модел и за генеративния изкуствен интелект. Що се отнася до бизнеса, Грейбър отново заявява, че компанията „проучва абонаменти“, както и платени „услуги за разработчици“ за тези, които изграждат преживявания върху Bluesky. По подобен начин компанията обмисля как евентуално да превърне някои от функциите си, като услуги за модериране или персонализирани канали, в „пазар“, където може да получава дял от потенциалните транзакции.
Що се отнася до големите езикови модели, Грейбър посочва, че компанията „работи с някои партньори по разработването на рамка за съгласие на потребителите за това как те искат техните данни да бъдат използвани за генеративен изкуствен интелект“.