Все повече служители по света страдат от развитието на бърнаут или т.нар. професионално прегаряне, а сега се оказва, че това може да има огромно въздействие и върху печалбите на бизнеса.

Според проучване, публикувано в The American Journal of Preventive Medicine, бърнаут синдромът може да доведе до разходи в размер на над 5 млн. долара годишно за средна американска компания с 1000 души персонал, съобщава Fortune.

Разходите се разпределят по различен начин за персонала в корпоративната стълбица.

За средностатистическия почасов служител, който не е на ръководна длъжност, свързаното с бърнаут отсъствие в рамките на една година струва на работодателя средно 3 999 долара годишно.

Тази цифра нараства до 4257 долара за неръководен служител и до 10 824 долара за мениджър.

Макар че ръководителите на компании страдат по-рядко от професионално прегаряне в сравнение с колегите им на по-ниска длъжност, те струват на работодателите си много повече - около 20 683 долара годишно.

Според проучването около 10,5 % от разходите за бърнаут на служителите се дължат на повишено отсъствие от работа. Но 89,5% се дължат на присъствие на служители, които обаче не са продуктивни.

И въпреки че изследователите са успели да изразят в долари разходите за прекъсване на работата и претоварване, те обясняват, че проучването дори не отчита „мрежовия ефект“, който може да предизвика прегарянето.

Колкото повече са служителите, които се чувстват в бърнаут, толкова по-лесно е подобни нагласи да се разпространят сред работната сила, особено сред тези, които са в близък контакт.

„Много нагласи и чувства могат да бъдат доста заразни“, казва пред Fortune д-р Брус Й. Лий, професор по здравна политика и управление в CUNY, съавтор на проучването.

Той предупреждава, че изчакването от страна на мениджмънта на компаниите, докато нещата започнат да се объркват, може да доведе със себе си катастрофални последици.

„Повечето компании ще се отнесат много сериозно към това само, ако продажбите им спаднат. Но прегарянето трябва да бъде взето много по-сериозно, защото косвено, то се отразява на разходите им“, обяснява професорът.