„Оцелелите“ от бърнаут могат да имат предимство при наемане
По-задълбоченото разбиране на това какво означава бърнаут за служителите помага дори на изпълнителния директор да подобри собственото си отношение към екипа
Мениджърите по наемане задават различен тип въпроси по време на интервютата за работа, за да преценят как се справят кандидатите с предизвикателни обстоятелства.
Адриана Швагер обаче използва малко по-различен подход – тя директно ги пита дали някога са изпитвали бърнаут.
„Всъщност искам да видя, че някой е преминал през това“, обяснява тя пред CNBC. „Някои го възприемат като отрицателен фактор, но аз искам да видя дали тези хора са се справили.“
Швагер е главен изпълнителен директор и съосновател на GrowthAssistant, платформа за наемане на персонал. Интервюирала е хиляди кандидати през 20-те си години в сферата на набирането на персонал.
Задавайки този въпрос, тя държи да се увери, че кандидатите са наясно със себе си и с това как разпознават, че са в етап на професионално прегаряне, като съобщават на мениджъра си своите нужди и се справят с това чувство.
„В динамичната среда на стартъпите прегарянето е неизбежно“, казва експертът. „Ако наемам талантлив човек, той ще работи много усилено. Наистина трябва да разбера дали те знаят как да се справят сами с това.“
Един от възможните отговори на даден кандидат е: „Да, веднъж преминах през бърнаут и научих, че на всяко тримесечие ми трябват два дни почивка без телефон, без интернет, напълно офлайн. Ето, те са го разпознали, поучили са се и са приложили тези промени в опита си“, допълва експертът.
Швагер често променя формулировката на въпроса си, в случай че определението на кандидата за професионално прегаряне е различно от нейното. Тя може да попита: „Разкажете за момент, в който сте загубили мотивация?“
„Понякога хората дори не са наясно със собственото си прегаряне. Едно от ценните неща, които могат да се извлекат от този въпрос, е да се види кой е наясно със себе си.“
Ако някой кандидат не е преминавал през подобен момент, експертът би го попитал в кой е етап от работата си се е чуваствал най-напрегнат и затруднен.
„В този момент се опитвам да разбера дали имат сили и желание да вършат тази работа добре“, казва тя.
По-задълбоченото разбиране на това какво означава бърнаут за служителите, помага дори на изпълнителния директор да подобри собственото си отношение към екипа.
Например, наскоро Швагер забелязва, че един от нейните асистенти работи прекалено дълго време. И веднага го опитала дали не усеща, че навлиза или се намира в професионално прегряване.
„Искам да знам как мога да подкрепя всеки човек в екипа си“, допълва изпълнителният директор.