Голф адреналин като от F1: Стратегията на турнира LIV Golf
30% от посетителите му никога преди не са били на голф събитие, а средната възраст е с 15 години по-млада от тази на конкурентите
&format=webp)
Професионалният турнир LIV Golf, подкрепян от Саудитска Арабия, има амбициозна стратегия: Да превърне играта в събитие, подобно на състезанията от Формула1 с широка маса фенове и огромен спектър от допълнителни развлечения.
„Голфът е това, което сме, но наистина еуфорията около турнира ни прави различни“, заяви главният изпълнителен директор на LIV Golf Скот О'Нийл пред CNBC. „Можете да доведете семейството си, любим човек или приятели“.
По време на последното си събитие в Маями LIV организира музикален фестивал, фестивал на изкуствата и на храната, за да осигури по нещо за всеки в публиката. На първото събитие на компанията в Сингапур, което започва в петък, музикалното оформление ще бъде поверено в ръцете на професионален диджей.
LIV, която организира първото си състезание през 2022 г., се конкурира с отдавна утвърдената PGA Tour като основен организатор на професионални голф събития.
Според О'Нийл 30% от участниците в турнирите на LIV никога преди не са посещавали голф събитие, а средната възраст е с 15 години по-ниска от тази на конкурентните събития.
„Така че по отношение на достигането на нова аудитория и запознаването на повече хора с играта, мисля, че сме доста добре“, допълни той.
Само преди ден компанията съобщи, че стартира нова документална поредица, която ще пренесе феновете извън игрището, предоставяйки уникален достъп до емоциите на състезателите и предизвикателствата по време на сезона.
Поредицата се казва In Pursuit и ще се излъчва през целия сезон на LIV Golf. Феновете на голфа ще проследят емоциите от състезателите на HyFlyers G с някои от най-великите голфъри през сезона LIV Golf 2025.
Каналът на HyFlyers GC в YouTube вече е набрал 272 хил. последователи, предоставяйки уникални и забавни поредици от мачове със сензацията на YouTube Грант Хорват, други голфъри, известни личности и спортисти. Каналът ще включва и специално учебно съдържание от четиримата играчи в отбора през годината.
Голф лигата LIV включва 54 играчи и 13 отбора, които се състезават през сезона с 14 събития за индивидуалния и отборния шампионат, които се провеждат от февруари до август.
Стратегията на LIV Golf е да модернизира и да зареди с нови сили прекрасния спорт голф, пишат създателите на турнира в официалния му сайт.
„LIV Golf е за милионите от нас, които вече обичат голфа, и за още милиони, които тепърва започват. Нашата мисия е да надградим и допълним съществуващия формат на професионалния голф и да го изведем на нови нива на вълнение и ангажираност с поколения фенове.
Със събитията си LIV Golf League пренася играта - и тези, които обичат да я играят и гледат на нови места. Събитията ни представляват възможност да съживим и вдъхнем нов живот на голфа, като същевременно помогнем за привличането на нова публика към играта.“
Голфът е спорт с утвърдени традиции, но амбицията на LIV е да създаде нови такива чрез иновативен и трансформиращ подход, както и със социални програми, които целят да променят към по-добро живота на милиони млади хора по света, допълват организаторите.