Cadillac очаква един от всеки три продадени автомобила през 2025 г. да бъде EV
Луксозната марка на General Motors предвижда да предлага до пет нови модела електромобили до края на тази година
&format=webp)
Cadillac очаква един от всеки три автомобила, които ще продава в САЩ тази година, да бъде изцяло електрически модел, тъй като продължава да разширява EV гамата си, въпреки по-бавното внедряване на тези превозни средства в индустрията.
Луксозната марка на General Motors предвижда да може да предлага пет електрически автомобила до края на тази година, включително наскоро пуснатите Escalade IQ и кросоувър от начално ниво Optiq. Те се присъединяват към Cadillac Lyriq, който ще бъде последван по-късно тази година от кросоувъра Vistiq и поръчковия Celestiq на стойност над 300 000 долара, съобщава CNBC.
„Инерцията e налице“, казва Брад Франц, директор маркетинг на Cadillac. „Ще се възползваме от нея и няма да пускаме автомобили, за да преразпределяме бизнеса между двигателите с вътрешно горене и EV портфолиото.“
Cadillac планира електромобилите да съставляват между 30 и 35% от общите продажби на вътрешния пазар през 2025 г. Това би било значително увеличение в сравнение с 18% от продажбите в САЩ, или 29 072 автомобила, през 2024 г.
Електрическите превозни средства са 8,1% от около 16-те милиона автомобила, продадени миналата година в САЩ, според Cox Automotive. Това е по-малко от очакваните от анализаторите 10% в началото на годината.
Cadillac е сред автомобилопроизводителите, които се отказаха от плановете да продават изключително EV през следващите години, тъй като потребителите не възприеха тези превозни средства толкова бързо, колкото се очакваше. Налице е и нарастваща загриженост за продажбите на фона на липсата на федерална подкрепа за превозните средства от страна на президента Тръмп.
Продажбите на Cadillac в САЩ през миналата година нараснаха с 8,8%, водени от повече от трикратното увеличение на продажбите на Lyriq, който за първи път излезе на пазара в края на 2022 г.
Компанията се стреми да бъде най-продаваната луксозна марка електрически автомобили зад Океана, без да включва Tesla, която е най-продаваната марка за EV предлага автомобили на цени, подобни на тези на Cadillac, в своята категория за „лукс“.
Escalade IQ, чиято начална цена е около 130 000 долара, е най-големият изцяло електрически SUV, предлаган от всеки автомобилен производител. Той има за цел да тества пазара на големи SUV автомобили за EV, като същевременно разшири гамата на най-известния и високодоходоносен автомобил на Cadillac. Има сходни дизайнерски елементи с другите EV на Cadillac, както и с бензиновия Escalade.
Optiq ще играе ролята на „портал“ за EV, като цената ще започва от около 55 000 долара - с около 4000 долара по-малко от по-големия Lyriq. Той навлиза във все по-конкурентния сегмент на електрическите кросоувъри, който в момента се води от Lyriq.
Optiq ще дебютира и с ново партньорство с Dolby Laboratories за технологията за съраунд звук Atmos на аудиокомпанията, която първоначално бе представена за кината. Системата ще се развива в цялата гама на Cadillac.
Cadillac очаква Lyriq - произвеждан в Тенеси да продължи да бъде най-продаваният EV, въпреки че Optiq е по-евтин, уточни Франц. Тъй като Optiq се произвежда в един от заводите на GM в Мексико, Франц отказа да коментира как се очаква да се отразят потенциалните 25% мита, с които Тръмп заплашва индустрията, върху продажбите на автомобила.