Cadillac очаква един от всеки три автомобила, които ще продава в САЩ тази година, да бъде изцяло електрически модел, тъй като продължава да разширява EV гамата си, въпреки по-бавното внедряване на тези превозни средства в индустрията.

Луксозната марка на General Motors предвижда да може да предлага пет електрически автомобила до края на тази година, включително наскоро пуснатите Escalade IQ и кросоувър от начално ниво Optiq. Те се присъединяват към Cadillac Lyriq, който ще бъде последван по-късно тази година от кросоувъра Vistiq и поръчковия Celestiq на стойност над 300 000 долара, съобщава CNBC.

„Инерцията e налице“, казва Брад Франц, директор маркетинг на Cadillac. „Ще се възползваме от нея и няма да пускаме автомобили, за да преразпределяме бизнеса между двигателите с вътрешно горене и EV портфолиото.“

Cadillac планира електромобилите да съставляват между 30 и 35% от общите продажби на вътрешния пазар през 2025 г. Това би било значително увеличение в сравнение с 18% от продажбите в САЩ, или 29 072 автомобила, през 2024 г.

Електрическите превозни средства са 8,1% от около 16-те милиона автомобила, продадени миналата година в САЩ, според Cox Automotive. Това е по-малко от очакваните от анализаторите 10% в началото на годината.

Cadillac е сред автомобилопроизводителите, които се отказаха от плановете да продават изключително EV през следващите години, тъй като потребителите не възприеха тези превозни средства толкова бързо, колкото се очакваше. Налице е и нарастваща загриженост за продажбите на фона на липсата на федерална подкрепа за превозните средства от страна на президента Тръмп.

Продажбите на Cadillac в САЩ през миналата година нараснаха с 8,8%, водени от повече от трикратното увеличение на продажбите на Lyriq, който за първи път излезе на пазара в края на 2022 г.

Компанията се стреми да бъде най-продаваната луксозна марка електрически автомобили зад Океана, без да включва Tesla, която е най-продаваната марка за EV предлага автомобили на цени, подобни на тези на Cadillac, в своята категория за „лукс“.

Escalade IQ, чиято начална цена е около 130 000 долара, е най-големият изцяло електрически SUV, предлаган от всеки автомобилен производител. Той има за цел да тества пазара на големи SUV автомобили за EV, като същевременно разшири гамата на най-известния и високодоходоносен автомобил на Cadillac. Има сходни дизайнерски елементи с другите EV на Cadillac, както и с бензиновия Escalade.

Optiq ще играе ролята на „портал“ за EV, като цената ще започва от около 55 000 долара - с около 4000 долара по-малко от по-големия Lyriq. Той навлиза във все по-конкурентния сегмент на електрическите кросоувъри, който в момента се води от Lyriq.

Optiq ще дебютира и с ново партньорство с Dolby Laboratories за технологията за съраунд звук Atmos на аудиокомпанията, която първоначално бе представена за кината. Системата ще се развива в цялата гама на Cadillac.

Cadillac очаква Lyriq - произвеждан в Тенеси да продължи да бъде най-продаваният EV, въпреки че Optiq е по-евтин, уточни Франц. Тъй като Optiq се произвежда в един от заводите на GM в Мексико, Франц отказа да коментира как се очаква да се отразят потенциалните 25% мита, с които Тръмп заплашва индустрията, върху продажбите на автомобила.