Игрите и рекламата вдигат с 90% печалбата на Tencent за четвъртото тримесечие
Приходите на китайския гигант възлизат на 172,4 млрд. юана (23,9 млрд. долара) при очаквани 168,9 млрд. юана. Новата цел е AI лидерство
&format=webp)
През четвъртото тримесечие на миналата година Tencent е постигнала по-добри резултати благодарение на рязкото увеличение на приходите от игри и реклама, обявиха от компанията.
Ето как се представя тя за Q4 на 2024 г. спрямо прогнозите на Refinitiv:
• Приходи: 172,4 млрд. китайски юана (23,9 млрд. долара), при очаквани 168,9 млрд. юана.
• Печалба, подлежаща на разпределение между притежателите на акции: 51,3 млрд. юана, при очаквани 46,03 млрд. юана
• Приходите са се увеличили с 11% на годишна база, а печалбата - с 90% спрямо същия период на 2023 г.
През четвъртото тримесечие приходите от игри на вътрешния пазар в Китай нараснаха с 23% на годишна база до 33,2 млрд. юана. Tencent заяви, че това повишение се дължи на ниската база през периода на предходната година, както и на ръста в някои от хитовите ѝ игри като Honour of Kings и Peacekeeper Elite, допълва CNBC.
Годишният темп на растеж се е ускорил през последното тримесечие в сравнение с предходния период на 2024 г.
Приходите от международни игри са се повишили с 15% на годишна база до 16 млрд. долара.
През последните години Tencent увеличи експанзията си в чужбина с игри като PUBG Mobile, тъй като вътрешният пазар се забави на фона на макроикономически и регулаторни пречки.
Макар че е една от най-големите компании за игри в света, през последните две години технологичният гигант постави голям акцент върху превръщането си в ключов играч в областта на изкуствения интелект в Китай, като пусна на пазара различни модели.
Във вторник компанията представи Hunyuan3D-2.0, който може да превръща текст или изображения в 3D графики. През февруари представи Turbo S - модел, предназначен да отговаря на потребителски запитвания възможно най-бързо.
Инвеститорите все още наблюдават как Tencent планира да осребри инвестициите си в изкуствен интелект.
Амбициите в сферата на AI за компанията от Шънджън са ключови за конкуренцията при китайските технологични гиганти, стимулирана от стартъпа DeepSeek и неговия високоефективен модел за изкуствен интелект, пуснат по-рано тази година.
Миналата седмица Alibaba също пусна нова версия на своето приложение за асистент с изкуствен интелект, което ще се захранва от собствения ѝ модел Qwen AI.
В неделя Baidu пусна два нови модела, включително нов модел за разсъждение.
Tencent работи със свои модели на изкуствен интелект, както и с такива на конкуренти. Компанията има собствен чатбот, наречен Yuanbao, който се основава на нейния основополагащ модел Hunyuan, както и R1 на DeepSeek. Tencent също така се стреми да интегрира технологията на DeepSeek в някои свои други продукти като функциите за търсене на WeChat в Кита