Дали абсолютно всичко се прави за гледания? MrBeast, чието истинско име е Джими Доналдсън, отново влиза в диалог с критиците си в X, след като му е намекнато, че помага на хората просто за да трупа гледания, пише Fast Company.

В свой пост от 13 април той директно показва данни за най-новите си видеа и отбелязва нещо любопитно: най-малко гледания в първите 22 часа имат именно дарителските му видеа – „Помогнах на 2000 души отново да проходят“ (24,3 млн. гледания) и „Гледай това видео, за да нахраниш нуждаещ се“ (21,3 млн.).

За сравнение, водещите по гледаемост клипове са „Победи Роналдо и спечели $1 000 000“ (49 млн.) и „Прекарвам 100 часа в пирамидите“ (47,5 млн.), които са забавления точно в стила на ютубъра.

„Споделям това, защото някои хора мислят, че правя всичко само за гледания – но всъщност щях да имам много повече, ако просто не помагах на хиляди хора да проходят или не раздавах милиони порции храна“, пише той.

Също така Доналдсън добавя, че може би по този начин хората щяха да го мразят по-малко.

Въпреки омразата, той е категоричен, че ще продължава с благотворителните видеа. Причините за това са, че той е най-гледаният YouTube канал в света, вярва в добрия пример и… просто обича да го прави.

С 385 милиона абонати към момента MrBeast е изградил истинска медийна империя, която се концентрира върху уникалния микс от шоу и филантропия. През своя канал Beast Philanthropy само за последните 6 месеца той е освободил деца в робство в Африка, дарил е зъбни импланти за $1 милион и е открил фитнес за хора със специфични потребности.

Естествено, похвалите вървят ръка за ръка с критиките. Някои от тях го обвиняват, че е „добър само пред камерите“. Един потребител в X директно му задава въпроса: „Ако не го правиш за гледания – защо изобщо го качваш?“ А друг добавя: „Най-гледаният човек в YouTube твърди, че не го интересуват гледанията – сериозно ли?“.

Журналистът Матю Уейд от ABC дори определя част от видеата му като „вдъхновяващо порно“ – термин, измислен от активистката Стела Йънг, по повод ситуации, в които хора с увреждания се представят единствено като обекти на съжаление или вдъхновение за „героизма“ на богатите, които им помагат.

Добър човек или поредният инфлуенсър с камера и бизнес нюх? Зависи кого ще попитате. Едно обаче е сигурно – дебатът около MrBeast и неговата „доброта пред обектива“ няма да утихне скоро.