$72 милиарда оптимизъм: Meta смята, че AI не е разход, а стратегия
Meta повишава прогнозата си за капиталовите разходи, но също така регистрира достатъчно силен ръст на приходите, за да подкрепи този ход
&format=webp)
Компанията майка на Facebook, Meta Platforms Inc., регистрира високи резултати в сряда и това вероятно ще намали опасенията на инвеститорите относно големите разходи за изкуствен интелект.
Сега Meta прогнозира капиталови разходи за годината в размер на 64 до 72 млрд. долара, докато преди това предвиждаше 60-65 млрд. долара. За сравнение, през миналата година Meta е похарчила 39 млрд. долара в подобни инвестиции.
Инвеститорите бяха обезпокоени от това дали всички тези капиталови разходи за изкуствен интелект са устойчиви - особено предвид опасенията за забавяне на разходите за реклама поради отслабването на икономическия растеж и митата. Когато се очаква паричните средства да бъдат ограничени, никой не предвижда компаниите да харчат големи суми.
Решението на Meta да увеличи целевите разходи контрастира с това на Alphabet от миналата седмица, да остави прогнозата си за капиталови разходи непроменена в размер на 75 млрд. Инвеститорите обаче не изглеждат обезпокоени от факта, че Meta отново увеличава разходите си. Акциите на компанията се повишиха с 5,4% в следборсовата търговия в сряда.
Силните резултати за първото тримесечие изглежда смекчават тези опасения - поне когато инвеститорите мислят за първата половина на годината. Печалбата на акция възлиза на 6,43 долара, което е повече от 4,71 долара преди година и надхвърля очакванията на Уолстрийт за 5,23 долара. Приходите от реклама възлизат на 41,39 млрд. долара, което също е над консенсусните прогнози за 40,43 млрд. долара.
„Ръстът на рекламата през тримесечието е много по-добър от очаквания, особено на база постоянна валута“, казва Гил Лурия, ръководител на отдела за технологични проучвания в D.A. Davidson, пред MarketWatch. Това дава на Meta известна свобода на действие за увеличаване на капиталовите разходи.
Лурия смята, че ако не беше силният ръст на приходите, инвеститорите щяха да бъдат по-загрижени за тази корекция.
Meta защити разходите си, казвайки, че е способна да разработи водещи технологии и услуги с изкуствен интелект. Ръководството добави, че AI може да подобри основната дейност на Meta.
Компанията отбеляза още, че е имало намалени разходи за реклама от клиенти от Азия поради опасения, свързани с тарифите, но добави, че прогнозата на компанията за второто тримесечие отразява тенденциите, наблюдавани през април, които като цяло са били здравословни.
Прогнозата на Meta за приходите през второто тримесечие е за 42,5-45,5 млрд. долара.