Ребрандът отново се ребрандира: Warner Bros. Discovery връща HBO Max
След повече от двадесет месеца под името Max, компанията се връща към бранд, който потребителите свързват с престиж, качество и отличително съдържание
&format=webp)
След почти две години, прекарани в експериментиране с опростения бранд Max, Warner Bros. Discovery обявява, че през лятото платформата ще се върне към добре познатото име HBO Max.
Решението бележи стратегическо наклонение към връщане на идентичността, която отличава стрийминг платформата с висококачествено съдържание в конкурентна среда, заливаща потребителите с „всичко за всеки“, пише Fast Company.
Компанията беше ребрандирана като Max през 2023 г. след сливането ѝ с Discovery+, което целеше да обедини библиотеки от съдържание и да разшири аудиторията. В действителност обаче този опит доведе до размиване на идентичността и загуба на едно от най-силните оръжия на платформата – асоциацията с бранда HBO.
„Ще се фокусираме върху това, което ни различава от другите – не всичко за всеки в домакинството, а нещо различно и качествено, както за възрастни, така и за семейства с деца“, заявява Джей Би Перет, президент и главен изпълнителен директор на звеното за стрийминг на WBD.
Завръщането към името HBO Max има за цел да „усили усещането за уникалност, което потребителите очакват“, добавя той.
Още през април потребителите на платформата забелязват промяна в дизайна и визуалната идентичност – черно-бял интерфейс в стилистиката именно на HBO. Оказва се, че това е неофициален тийзър за завръщане към стария бранд.
Новото лого на стрийминг гиганта комбинира визуално и двете имена в едно, като акцентира отново на HBO като синоним на качествената телевизия.
В момент, когато конкуренцията в стрийминг индустрията е по-ожесточена от всякога – с предстоящото пускане на отделна стрийминг платформа от страна на CNN, нова услуга на ESPN от Disney и опитите на Netflix да конкурира TikTok чрез редизайн на интерфейса си – ясно позициониране е по-ценно от всякога.
WBD прави ясен избор: вместо да предлага „всичко за всеки“, компанията залага на висок клас съдържание, което се води от успешни поредици като Succession, Game of Thrones, The White Lotus, касови филми и награждавани документални продукции.
„Програмата просто има друг ефект върху зрителите“, казва Перет. А изпълнителният директор на WBD Дейвид Заслав добавя: „Днес връщаме HBO – марката, която символизира най-високото качество в медиите – за да се ускори растежът през следващите няколко години.“
Още през 2023 г. маркетинг експертите изразиха недоумение защо компанията се отказва от името HBO, което е един от най-силните ѝ активи. Сега, с пълното възстановяване на HBO Max, WBD на практика признава, че ценността на добре установената марка не бива да бъде подценявана – особено в индустрия, в която вниманието на потребителя се печели трудно, а се губи за секунди.