1 милиард долара за Rhode: Хейли Бийбър сключва сделка с e.l.f. Beauty
От TikTok сензация до глобален бизнес успех – козметичният бранд на Бийбър отбелязва светкавичен растеж и влиза в портфолиото на e.l.f. Beauty в една от най-големите сделки в индустрията
&format=webp)
Моделът и предприемач Хейли Бийбър продава своя козметичен бранд Rhode на американския гигант e.l.f. Beauty в сделка, чиято стойност има вероятност да достигне 1 милиард долара.
28-годишната съпруга на Джъстин Бийбър стартира козметичната линия през 2022 г., като името ѝ идва от средното име на Хейли. Оттогава Rhode се разраства с изключително бързо темпо благодарение на популярността си в социалните мрежи и отчита над 200 милиона долара в нетни продажби за последната година. Брандът планира да влезе в магазините на Sephora в САЩ и Обединеното кралство по-късно през 2025 г., пише BBC.
В официалното съобщение за сделката e.l.f. Beauty определя Rhode като "прекрасен бранд, готов за експлозивен растеж". Компанията ще плати 800 милиона долара в брой и акции, а още 200 милиона могат да бъдат изплатени при изпълнение на определени бизнес цели, свързани с бъдещия ръст на продажбите. Очаква се финализирането на сделката да се случи до края на годината.
Хейли Бийбър ще остане в компанията като главен креативен директор.
В социалните си профили тя определя продажбата като „следващата глава“ в историята на Rhode. Настоящият мениджърски екип и съоснователи ще продължат да ръководят бизнеса и след придобиването.
„Партньорството ни с e.l.f. Beauty е огромна възможност да ускорим растежа, да достигнем до още повече хора с иновативни продукти и да разширим глобалното си присъствие“, посочва Бийбър в официалното прессъобщение.
Брандът набира сериозна популярност в TikTok, където вайръл видеа с джобните ружове и "пептидните балсами за устни" на Rhode издигат бранда до статут на културен феномен сред младата аудитория.
С този ход Хейли Бийбър се нарежда до някои други звезди, които успешно влизат в козметичната индустрия. Сред тях са Риана, чийто бранд Fenty Beauty достига оценка от близо 3 милиарда долара според Forbes, Кайли Дженър, която продава дял от своята компания на Coty за 600 милиона долара, и Селена Гомес, чиято марка Rare Beauty ѝ осигурява място в индекса на милиардерите на Bloomberg.
По данни на Nielsen IQ, през 2023 г. козметичните брандове, създадени от знаменитости, са генерирали над 1 милиард долара приходи.
Хейли Бийбър е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и племенница на актьорите Алек, Уилям и Даниел Болдуин. Миналата година тя стана майка за първи път.
В интервю за корицата на Vogue, публикувано малко преди обявяването на сделката, тя споделя, че не е очаквала подобен успех:
„Дори в най-смелите си мечти не съм си представяла, че ще стигнем толкова далеч.“