Labubu за 10 долара, трицифрен растеж на печалбата за Pop Mart
Китайската компания зад изключително популярните играчки, очаква около 200% скок в приходите си
&format=webp)
Pop Mart, китайската компания за играчки, която стои зад изключително популярните кукли Labubu, прогнозира най-малко 350% ръст в печалба си и около 200% за първите шест месеца на годината, цитира BBC.
Pop Mart, чиято пазарна стойност надхвърля 40 млрд. долара, отбелязва, че печалбите са се увеличили благодарение на по-голямата популярност на марката в световен мащаб и контрола върху разходите.
Labubu - любопитно изглеждащи фигурки с пухкави уши и пакостливи усмивки, са новия тренд сред обикновени хора и знаменитости. Хиляди хора колекционират съществата, като пускането на нова колекция предизвиква дълги опашки по магазините, а понякога дори и физическа разправа между клиентите.
Pop Mart е най-известен с продажбата на играчки в т.нар. “mystery box”, при които съдържанието не е ясно, докато кутията не бъде отворена. Тази маркетинговата стратегия е критикувана, че насърчава хазартно поведение и компулсивно пазаруване.
Пуснати за пръв път през 2019 г., Labubu помагат на компанията да се превърне в голям търговец на дребно, който управлява над 2000 автомати и магазини по целия свят. През 2020 г. Pop Mart започна да продава акциите си на фондовата борса в Хонконг, като те са скочили с 588% през 2024 г., пише Bloomberg. За същия период пазарната оценка на компанията се е увеличила с почти 600%.
Продажбите извън континентален Китай са допринесли за почти 40% от общите приходи през 2024 г. Редица магазини по целия свят са били принудени да преустановят продажбите на Labubu поради огромното търсене.
Играчките се радват на голям успех, особено в САЩ, благодарение на подкрепата на знаменитости като Ким Кардашиан и Лиса от K-pop групата Blackpink. Партньорствата на Pop Mart с големи имена като Coca-Cola и манга франчайза One Piece също са допринесли за популяризирането на Labubu по целия свят.
През юни продажбите на фигурките в САЩ са се увеличили с 5000% в сравнение с година по-рано, според оценки на компанията за проучване на акции M Science. „Не съм виждал нищо подобно от други компании за играчки“, казва пред BBC старши анализаторът на M Science Винчи Жанг. Според него компанията има огромен потенциал в Съединените щати, където има около 40 магазина в сравнение с около 400 в Китай.
Манията по пухкавите създание създава бурно развиващ се пазар за препродажба, където Labubu, купено за около 10 долара, може да се продаде за стотици долари.
През юни кукла Labubu с човешки размери е продадена за 150 000 долара на търг в Пекин.
Популярността на играчките доведе и до бум на фалшификатите, често наричани Lafufu. През юни китайските власти са конфискували над 46 000 фалшиви играчки. Предприемат се все повече мерки срещу разрастването на черния пазар на Labubu.