Pfizer надмина очакванията за Q2 и повиши прогнозата за цялата 2025 г.
Резултатите идват и в момент, когато компанията и други производители на лекарства се борят с призивите на Доналд Тръмп за намаляване на цените и се подготвят за мита на фармацевтичните продукти
&format=webp)
Фармацевтичният гигант Pfizer повиши прогнозата си за коригираната печалба за годината благодарение на съкращаването на разходите и добрите бизнес резултати, отчетени до момента.
Резултатите за второто тримесечие очакванията, тъй като приходите от продуктите срещу Covid и някои други лекарства скочиха.
Акциите на компанията поскъпнаха с над 2% в предварителната пазарна търговия във вторник, съобщава CNBC.
Сега Pfizer очаква коригираната печалба за цялата година да е в границите на 2,90 и 3,10 долара, в сравнение с предишната прогноза от 2,80 и 3 долара на акция. Компанията запази прогнозата за приходите през 2025 г. от 61 до 64 млрд. долара.
„Повишихме прогнозата си за цялата 2025 г. за коригираната печалба на акция, демонстрирайки увереност в способността ни да изпълняваме стратегическите си приоритети и да постигаме добри резултати за акционерите“, заяви финансовият директор на Pfizer Дейвид Дентън.
Целогодишната прогноза включва еднократни разходи в размер на 1,35 млрд. долара, или 20 цента на акция, свързани с лицензионната сделка на компанията с 3SBio, китайски производител на лекарства, за разработване и продажба на нейното лечение на рак извън Китай. Тази такса ще бъде отчетена през третото тримесечие, заявиха от Pfizer.
Резултатите идват и в момент, когато компанията и други производители на лекарства се борят с призивите на президента на САЩ Доналд Тръмп за намаляване на цените на лекарствата и се подготвят за планираните мита върху фармацевтичните продукти, внасяни в страната.
Прогнозата на Pfizer отчита наложените в момента мита за Китай, Канада и Мексико, както и потенциалните промени в цените на лекарствата тази година въз основа на писмото на президента от миналата седмица, в което той призовава Pfizer да предприеме стъпки за намаляване на цените на лекарствата до 29 септември.
Писмото дойде, след като през май Тръмп подписа указ за възобновяване на противоречив план – политиката на „най-облагодетелстваната нация“, която има за цел да намали разходите за лекарства, като обвърже цените им с тези на значително по-ниските в чужбина.
В съобщението на Pfizer от вторник не се посочват конкретни разходи за тези фактори. През април ръководството заяви, че тогавашните насоки за 2025 г. включват 150 млн. долара очаквани разходи от митата на Тръмп, но не и специфични за сектора ставки.
Ето какво отчита компанията за второто тримесечие в сравнение с очакванията на Уолстрийт въз основа на проучване на LSEG сред анализатори:
- Печалба на акция: 78 цента коригирани спрямо 58 цента очаквани
- Приходи: 14,65 млрд. долара спрямо 13,56 млрд. долара очаквани
За второто тримесечие Pfizer отчете нетна печалба от 2,91 млрд. долара, или 51 цента на акция. За сравнение, през същия период на предходната година нетната печалба е била 41 млн. долара, или 1 цент на акция.
Като се изключат някои елементи, включително разходи за преструктуриране и разходи, свързани с нематериални активи, компанията отчита печалба на акция от 78 цента за тримесечието.
Pfizer отчита приходи от 14,65 млрд. щатски долара за второто тримесечие, което е с 10% повече в сравнение със същия период преди година.
Резултатите идват, след като през април производителят разшири усилията си за намаляване на разходите, които целят да помогнат да се възстанови от бързия спад на бизнеса и цената на акциите през последните години. С допълнителните съкращения, обявени през април, Pfizer сега очаква да постигне около 7,7 млрд. долара икономии до края на 2027 г. от две отделни програми за намаляване на разходите.
Компанията заяви, че увеличението на продажбите се дължи основно на по-високите приходи от няколко продукта, включително лекарствата Vyndaqel, които се използват за лечение на определен вид кардиомиопатия – сърдечно заболяване.
Ваксината срещу Covid, Comirnaty, отчита приходи от 381 млн. долара за второто тримесечие. Това е с 96% повече в сравнение с предходния период, което се дължи на по-високия пазарен дял на Pfizer на пазара на ваксини и на повече договорни доставки на някои международни пазари.
Анализаторите очакваха продажбите да достигнат 205,3 млн. долара за тримесечието, според оценките на StreetAccount.
Продажбите на антивирусното хапче Covid Paxlovid за второто тримесечие възлизат на 427 млн. долара или 70% повече в сравнение със същия период на миналаната година, което се дължи основно на по-високата нетна цена на в САЩ, наред с други фактори. Това увеличение на продажбите беше компенсирано от по-ниските нива на инфекции с Covid в САЩ и някои международни пазари, както и от по-ниските международни държавни покупки на Paxlovid. Анализаторите очакваха 259,1 млн. долара продажби за периода, според оценките на StreetAccount.
Лекарството за рак на пикочния мехур Padcev и за разреждане на кръвта Eliquis, което Pfizer споделя с Bristol Myers Squibb, също допринасят за ръста на приходите. И двата продукта надхвърлят прогнозите за периода.
Ръстът на приходите беше компенсиран от по-ниските продажби на лекарството срещу рак на гърдата Ibrance. Неговата нетна цена САЩ беше по-ниска главно поради по-високите отстъпки на производителите, произтичащи от разпоредбите на Закона за намаляване на инфлацията, които преработват обезщетенията по част D на Medicare, както и поради конкуренцията на генерици и времето на доставки на някои международни пазари.