„Да си вземем кафе“ – новият любим начин за бягство от офиса
Тенденцията „кафе с бадж“ показва, че това, което започна като дързък протест срещу връщането в офиса след пандемията, се превръща в проблем за бизнеса, борещ се за ангажираност от служителите
&format=webp)
„Хайде да си вземем кафе!“
Със сигурност и във вашия офис има такъв тип хора – колеги, които се появяват, само за да бъдат забелязани, обикновено за да прокарат картата си на влизане, да поздравят другите, после задължително да си вземат кафе… и накрая да се измъкнат, за да продължат работата си от разстояние.
Тази тенденция предизвиква тревога в заседателните зали, тъй като „кафето с бадж“ показва, че това, което започна като дързък начин за избягване на връщането в офиса след COVID-19, прераства в предизвикателство за компаниите, които се борят с променящите се правила за ангажираност на работното място, съобщава Fortune.
Мащабът на проблема
Последните проучвания показват, че „кафето с бадж“ не е маргинално поведение, а практика на огромна част от работната сила.
Според данни от различни източници, 44% от хибридните служители в САЩ признават, че са „кафе баджинг“, а над 58% от анкетираните в проучване сред 2000 американски служители признават, че са правили това поне веднъж.
Но проблемът не се ограничава до малка част от мултинационалните компании. Всъщност три от всеки четири компании – 75%, съобщават, че се борят с кафе паузите на служителите си, което го прави широк проблем в различни индустрии и компании.
Business Insider наскоро публикува сензационна новина, че в американското подразделение за полупроводници на Samsung ситуацията с кафе паузите е толкова лоша, че компанията изрично е смъмрила персонала си и е въвела инструмент за мониторинг на връщането в офиса (RTO).
Докато празнуваше, че „в коридорите се виждат повече усмихнати лица“, Samsung обяви, че новия „инструмент за спазване на правилата за мениджърите“ ще „гарантира, че членовете на екипа изпълняват очакванията за работата в офиса – каквато и да е дефиницията на техния бизнес лидер, както и ще предпазва от отсъствие за кафе/обяд“.
Действията на Samsung последваха мерките срещу кафе паузите в Amazon. Там мениджърите стигнаха до там, да провеждат индивидуални разговори със служителите за колко часа се връщат в офиса, ако излязат за кафе.
„Сега, след като мина повече от година, започваме да говорим директно със служителите, които не прекарват редовно време в офиса, за да се уверим, че разбират колко е важно“, заяви Amazon пред Fortune.
Защо страда бизнесът
Задължителното връщане в офиса трябваше да възстанови нормалността и да повиши производителността на труда.
Вместо това, то предизвика тиха революция.
Служителите, особено милениали, използват хибридните политики в своя полза, като намират най-малко вредния начин да се съобразяват с тях и същевременно правят всичко възможно да минимизират престоя си в офиса.
Как отговарят компаниите
Изправени пред трудна за измерване тенденция, компаниите експериментират – от по-строго проследяване до радикално нови стимули.
Първото е лесно: Gartner съобщава, че 60% от компаниите проследяват служителите си от 2022 г. насам, което е два пъти повече от началото на пандемията и се увеличава оттогава. Други, като Amazon, сега изискват минимален брой часове в офиса, а не само използване на карта.
Малка част преминават от оценки на базата на часове към оценки на базата на резултати, с надеждата да стимулират автентичното ангажиране в офиса.
Други привличат служителите с подобрени удобства и по-голяма автономност в графика, с цел да направят времето в офиса по-привлекателно, отколкото задължително. Лидерите се притесняват, че отчитането на кафе паузата е сигнал за по-дълбока незаинтересованост и универсалните стратегии за връщане в офиса имат обратен ефект.
Поглед към бъдещето
Тази нова тенденция не е просто заобикаляне на политиките от страна на персонала, а симптом за по-дълбоко разминаване между традиционните очаквания на работното място и реалностите за белите якички в 2025 г.
Докато служителите могат да са продуктивни от разстояние – и да разглеждат времето, прекарано на място, като формалност, компаниите ще трябва да преосмислят ценностната на офиса, а не само нейното налагане.
Засега изглежда, че кафе паузите няма да изчезнат скоро. Вместо да се борят с по-строги правила, компаниите може би трябва да обърнат внимание на мотивацията на служителите, тяхната ангажираност и бъдещето на самата корпоративна култура.