Китайската компания Pop Mart отново събира вниманието на пазарите, след като обяви новата си играчка Labubu – елфче от серията „The Monsters“, което бързо набира популярност в социалните мрежи. Акциите на компанията поскъпнаха с над 12,5% в Хонконг в сряда, след като преди това тя отчете изключителни резултати за първата половина на 2025 г.

Приходите на Pop Mart са скочили с 204% на годишна база до 13,88 млрд. юана (€1,66 млрд.), а нетната печалба е нараснала с цели 386% до 4,68 млрд. юана (€559,4 млн.), надминавайки пазарните прогнози.

Около 40% от продажбите идват от чужбина, като само серията „The Monsters“ е донесла 4,81 млрд. юана (€575 млн.), или 34,7% от общите приходи, предава Euronews.

Labubu често е определяна като „елф с леко зловещ чар“ и се радва на подкрепата на световноизвестни звезди като Дуа Липа, Ким Кардашиян и Дейвид Бекъм, което допълнително подсилва популярността ѝ. Характерен елемент на играчката е, че се продава в „тайна кутия“, която превръща покупката в изненада за клиента.

Компанията, основана през 2010 г., представи първата си серия „blind box“ през 2016 г. Успехът доведе до листването ѝ на борсата в Хонконг през декември 2020 г., когато достигна капитализация от около €6 млрд. Оттогава акциите са поскъпнали с над 300%.

Pop Mart вече има близо 600 магазина и над 2 600 вендинг машини в целия свят, а продуктите ѝ се продават в повече от 30 държави. Първият европейски магазин отвори врати в Лондон през януари 2022 г., а в САЩ веригата оперира около 40 локации, с планове за още поне 10 до края на 2025 г.

Главният изпълнителен директор Уанг Нин обяви, че компанията ще пусне и мини версия на Labubu, предназначена за закачане на телефони, и увери инвеститорите, че Pop Mart е на път да достигне целта си от 20 млрд. юана (€2,39 млрд.) приходи за 2025 г. „Дори 30 млрд. тази година изглеждат напълно постижими,“ добави той.

Въпреки еуфорията, анализаторите предупреждават, че възходът може да се окаже неособено устойчив.

„Манията по Labubu носи огромни печалби, но потребителите често са капризни към подобни тенденции,“ коментира Дани Хюсън от AJ Bell. „Pop Mart ще трябва да положи сериозни усилия, за да избегне съдбата на краткотрайното чудо.“