Apple официално кани медиите за своето традиционно есенно събитие, което тази година ще се проведе на 9 септември в Steve Jobs Theater в централата на компанията в Купертино, Калифорния. Както винаги, вниманието е насочено към новите модели iPhone, но този път акцентът е една идея по-широк – интеграцията на AI в екосистемата на Apple.

Събитието ще бъде проследено внимателно не само от милионите потребители, но и от инвеститорите. Причината – нарастващите опасения, че компанията изостава в надпреварата за внедряване на AI спрямо конкуренти като Samsung, Honor и Huawei. Докато Apple дълго отлагаше агресивния си вход на този пазар, азиатските ѝ конкуренти вече привличат клиенти с нови модели, наситени с интелигентни функции.

Медиите отвъд океана очакват Тим Кук и екипът му да покажат по-елегантен и тънък прочит на оригиналния iPhone, който може да бъде брандиран като iPhone Air – в духа на вече утвърдените iPad Air и MacBook Air. Освен това на сцената се очакват нови модели от серията Apple Watch – както базови, така и премиум версии, обновени iPad Pro и по-бърза версия на VR гарнитурата Vision Pro, съобщава Bloomberg, цитиран от Fast Company.

Геополитическият натиск също играе роля. Под влияние на администрацията на Доналд Тръмп Apple увеличава вече внушителните си инвестиции в САЩ до 600 млрд. долара за следващите четири години. Част от целта е създаването на работни места и преместване на част от производството на територията на страната, за да бъдат избегнати възможни нови мита.

Компанията продължава да усеща натиска от тарифите върху вноса на стоки от най-важните си производствени хъбове в Китай и Индия – нещо, което със сигурност заплашва маржовете и веригата на доставки.

През юни Apple вече показа и първите си нови AI и софтуерни функции, включително тотален редизайн на операционната си система. Иконите и менютата вече следват естетика, която компанията нарича liquid glass – поредна заявка за визуално разграничаване от конкурентите.

Въпреки че брандът традиционно е този, който налага тенденциите, в сегмента на изкуствения интелект се оказва, че е във „втората вълна“. Събитието, което ще се проведе през септември, ще бъде тест именно за това дали компанията може да убеди инвеститорите и потребителите, че е готова да си върне позицията на лидер в сегмента на смартфоните и да превърне AI в новия двигател за растеж – заедно с iPhone, Mac и iPad.