Внимателно подбрани: Какво разкриват снимките от годежа на Суифт и Келс
Макар че изглеждат спонтанни, изображенията вероятно са режисирани, а всеки детайл е умишлено избран.
&format=webp)
За всеки, който следи тяхната двугодишна романтична връзка, годежът на Тейлър Суифт с американската футболна звезда Травис Келс не беше голяма изненада. Нито пък внимателно хореографираната фотосесия по повод годежа, отбелязва Guardian.
Серията от пет снимки, публикувани в Instagram и вече харесани 35 милиона пъти, показва двойката в различни пози на фона на градина и огромни вази с рози.
И двамата носят дрехи на марката Ralph Lauren. Келс е с тъмносиня поло блуза и къси панталони, а Суифт – с бяла рокля, която е изкупена веднага след публикуването на изображенията. Снимките сякаш запечатват личен момент, но всъщност всеки цвят, аксесоар и детайл са подбрани внимателно.
Суифт може да е най-голямата поп звезда в света, но е още по-добра в режисирането на собствената си приказка.
Режисираните снимки на предложение за брак са се превърнали в една от най-новите традиции в сватбената индустрия. Те са начин двойките да запазят и отбележат момента – или поне неговата курирана версия.
През последните няколко години Алин Беатричи снима предложения за брак и годежи, както и сватби. „Това е по-скоро снимане на предложение за брак, отколкото на годеж“, казва пред Guardian фотографката, която предпочита по-естествен стил без позиране. „Понякога се крия в храстите и чакам предложението, след което оставям двойката да се успокои за половин час. После се връщаме, за да направим фотосесията.“
„Не е изключено предложението [на Суифт и Келс] да е било изненада, но те са знаменитости и подозирам, че не е било така.”
Заснемането на тези важни моменти започна като допълнение към работата на сватбените фотографи и като начин за двойката да се упражняват пред камерата преди големия ден. „Обикновено ги снимам няколко месеца след годежа, но 80% от тях все още нямат дата за сватбата“, коментира Беатричи. Развитието на това явление през последните години се дължи до голяма степен на Instagram и TikTok, което е показателно за това колко социалните медии влияят на традициите, свързани с брака. Беатричи насърчава двойките да изберат място със значение, но признава, че изискванията на социалните медии оказват влияние.
Способността на Суифт да излъчва искреност, колкото и да е режисирана ситуацията, е била решаваща за изграждането на имиджа ѝ като поп звезда, особено онлайн. „Това е лесен начин да общуваш с феновете си, като им показваш интимен поглед към живота си“, пояснява Кадиан Поу, лектор по социология в Бирмингам Сити Университет.
„Нищо, което прави Тейлър Суифт, не е просто празник“, отбелязва Поу. „Миналата седмица тя беше в подкаст за новия си албум, а сега обявява годежа си? Това е добре направена връзка... начин да се ангажират феновете и медиите с нейната история.”
Това е и начин да се контролира целия сюжет, като същевременно се стимулират важните парасоциални отношения с феновете. „Около Суифт съществува утвърдена представа, че тя е срамежливото момиче, което копнее за връзка с футболист. По някакъв начин годежът изпраща посланието, че тя е успяла да реализира желанието си. Всичко това е част от изграждането на нейния образ.“
За знаменитостите, фотосесиите за годеж вече се конкурират с тези по време на бременност – добре познат троп в света на модата, откакто Деми Мур се появи на корицата на Vanity Fair през 1991 г. Цветята са често срещани, както се вижда във фотосесията на Бионсе по време на бременността й през 2017 г.
На цена от 265 евро, роклята на Суифт е сравнително евтина за луксозна марка. „Не трябва да изглеждаш прекалено нагласен за годеж – освен ако не го очакваш“, казва Ейвъри Труфелман от модния подкаст Articles of Interest. „Препи стилът е небрежен, но все пак има известна степен на формалност.“ Помага и фактът, че роклята беше в промоция, когато бяха публикувани снимките.
Суифт обикновено избягва луксозната мода, за да подчертае своя достъпен имидж. Но като дизайнер, Ралф Лорън е модното въплъщение на американската мечта. „Суифт и Келс са напълно наясно с приказния образ, който създават, и се обличат подходящо за ролята“, допълва Труфелман. Това също „съответства на времената, в които живеем: естетиката на традиционната съпруга“, твърди Поу.
Стилът напомня и филма „Любовна история“ от 1970 г., който въвежда термина „препи“, използвайки модата, за да обозначи класа. Дори мокасините без чорапи на Келс са взети направо от „The Preppy Handbook“ от 80-те години, в който се съветва „мокасините никога да не се носят с чорапи“.
Късите панталони на Келс може да изглеждат неформални, но има дълга традиция мъжете да скриват пръстени в джобовете на шортите си. Това само подсилва изчислената спонтанност зад изображенията – сякаш той наистина току-що е направил предложение.
„Способността да се идентифицираш с нещо винаги е била нещо напълно нормално“, коментира Поу.
Единствено цветята ги издават, казва цветарката Джулия Кембъл-Гилис, която смята, че предвид сезона, розите „са били докарани със самолет от Еквадор и Колумбия – наистина се надявам, че не са били само за снимката“. И, разбира се, диамантеният пръстен Artifex, оценяван от списание Brides на половин милион долара.