Логото с крокодила на Lacoste е създадено в чест на прякора на основателя Рене Лакост, а правилата забраняват то да се променя.

За US Open обаче, Lacoste прави изключение.

В капсулната колекция, посветена на посланика на френската марка Новак Джокович зеленият бродиран крокодил е заменен от козел, пише Fast Company.

Роденият в Париж Рене Лакост, известен като „Льо Крокодил“, печели 10 тенис титли и става първият чуждестранен играч, който триумфира два пъти шампионата на САЩ, през 1926 и 1927 г.

След като окачва ракетата на стената, основава компания за облекло, която избродира крокодил върху фланелките.

Идеята се налага скоростно.

Компанията се разраства през последния век – през 2024 г. Lacoste има приходи от 3 милиарда долара и увеличава продажбите си с 8% спрямо 2023 г.

В интервю за Associated Press през 1973 г. Лакост казва, че не разбира популярността на логото, но се чуди дали това не се дължи на факта, че крокодилът не изглежда особено приятелски настроен.

„Има неща, за които просто няма добро обяснение“, казва той. „Предполагам, че може да се каже, че ако беше мило животно, симпатично, тогава може би нищо нямаше да се случи.“

Lacoste

А какво ще кажете за козела?

Lacoste обяви новата си капсулна колекция за US Open, за да отдаде почит на Новак Джокович, посланик на марката, който според нея е най-великият за всички времена, или GOAT.

„Новак Джокович е част от семейството на Lacoste от над осем години“, заяви изпълнителният директор на Lacoste Тиери Гибер.

„Заедно преживяхме изключителен период, през който той спечели 12 титли от Големия шлем – половината от общия брой в кариерата му. Освен като изключителен играч, неговата упоритост, нагласа и ценности допринесоха за издигането и разширяването на марката.“

Въпреки че животното е по-мило от крокодила, значението е същото като това зад прякора на Лакост на корта. Става дума за упоритост, победи и отлично представяне в играта.

Lacoste

Кой е GOAT?

Акронимът за най-великия за всички времена има запис в Urban Dictionary още от 2010 г., в който се споменават Джери Райс, Майкъл Джордан, Уейн Грецки, Уили Мейс, Пеле, Джак Никълаус и Тайгър Уудс като GOAT в своите спортове, но оттогава терминът преминава в мейнстрийма.

Дизайнерите на новото лого преосмислят визуалните елементи от марката с крокодила. Козелът гледа нагоре и е обърнат надясно, което придава сходно усещане за посока с крокодила, а малките триъгълници, които придават на крокодила текстуриран, люспест гръб, са използвани за украса на гърдите на животното.

Lacoste

Подобно на Nike, която обърна своето Swoosh наопаки за футболните екипи, логото на Lacoste с козела е пример за нарушаване на правилата на марката, за да се постигне по-голям ефект.

Lacoste

За Lacoste това е статутът на икона като Джокович.

Подобна лимитирана серия и ребрандиране се случва веднъж на столетие – заслужено за спортист, който се среща веднъж на столетие, допълва Fast Company.