А1 показа най-важните си постижения и тенденции в развитието на технологиите и услугите за потребители и бизнес по време на традиционното събитие за медии A1 Tech Trip, което този път беше посветено на 30-годишнината на компанията.

Сред ключовите моменти беше и премиерата на новата серия смартфони на Apple, която включва базовия модел iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max, както и тънкият iPhone Air.

Официалните продажби на новите устройства стартираха на 19 септември.

Александър Колев, мениджър „Управление на продуктово портфолио и аксесоари“ в A1, подчерта, че най-нетърпеливите почитатели на Apple могат да купят нов модел iPhone още през първия уикенд в магазините на А1 в моловете в София, Пловдив, Варна, Бургас и Велико Търново.

Премиерата поставя България редом до водещите европейски пазари като Германия, Австрия и Франция, изтъкна Колев, допълвайки, че страната ни отново е част от първата вълна държави, където Apple стартира продажбите още в ден първи. Това е съществена промяна спрямо преди години, когато новите iPhone модели достигаха до родния пазар със закъснение.

Ръст на интереса

Според представените от Александър Колев данни продажбите на iPhone в България растат стабилно през последните години, а интересът към устройствата на Apple е устойчив - веднъж влезли в екосистемата, потребителите рядко се връщат към Android. Това превръща устройствата на Apple в дългосрочен „печеливш ход“, както за компанията, така и за клиентите, които остават доволни от продуктите, каза Колев.

Предварителни поръчки: Pro Max води убедително

Данните на А1 сочат, че iPhone 17 Pro Max е най-предпочитаният модел в предварителните заявки, следван от iPhone 17 Pro. Едва след тях се нареждат базовият iPhone 17 и новият iPhone Air – модел, който замества Plus версията от предходни години. Въпреки първоначалния интерес към Air, реалните поръчки показват, че клиентите остават верни на премиум предложенията.

Повече памет, смели Pro цветове

Серията iPhone 17 стартира с минимум 256 GB памет, като Apple официално премахна 128 GB варианта. Най-голям дял от поръчките остават именно за 256 GB, което Колев определя като оптимално решение за масовия потребител. Високият клас Pro Max за първи път се предлага и във версия с 2 TB, макар и като нишово решение за ограничен кръг клиенти.

Цветовите избори очертават интересна динамика. При стандартните модели доминират предпочитанията към по-класическите цветове, като черно и бяло представляват около 70% от поръчките. Новият по-атрактивен лавандулов нюанс заема трето място.

При Pro моделите ситуацията е обратна: най-голям интерес предизвиква най-смелият вариант в оранжево (40%), следван от тъмносиньото (33%). Сребристият цвят остава на последно място, вероятно заради близостта му с предишни издания, каза Колев.

Перспективи за пазара

Ръстът в продажбите на iPhone в България е стабилен от пандемията насам и според мениджърът на продуктовото портфолио в A1 тенденцията ще продължи и през следващите години. Лоялността към Apple и засиленото търсене на Pro моделите показват, че българските потребители са все по-готови да инвестират в премиум технологии, когато получават комбинация от иновация, дизайн и престиж, каза Александър Колев.