Инвеститорите са изключително внимателни към това какво казват компаниите относно своите очаквания за следващото тримесечие, когато изнасят своите резултати. Често тези очаквания са много по-важни и дори засенчват изнесените за вече изминалото тримесечие резултати.

Все по-често все повече щатски компании не правят прогнози относно това какво очакват през следващото тримесечие. Причините могат да са две - твърде голяма несигурност за бъдещето на бизнеса, или лоши очаквания и изчакване нещата да се променят с времето и в течение на тримесечието.

И в двата случая сценариите не са особено положителни за инвеститорите.

По време на бичия пазар от 2000 година насам се наблюдава по-нисък процент на компаниите, които не дават напътствия и очаквания за инвеститорите, като под 50% от компаниите са следвали подобна практика.

Процентът започва да се повишава с началото на финансовата криза от 2007 година, до достигане на пика си през първото тримесечие на 2009 година, когато пазарът намира своето дъно.

Тогава процентът на компаниите, които не са дали прогнози за следващото тримесечие е бил 65.6%, според статистиката на финансовото издание bespokeinvest.com.

Ситуацията в настоящия момент също е доста несигурна. Всъщност, процентът на компаниите, които не са дали прогнози е с 0.2 процентни пункта по-висок от пика им през 2007 година.

Това определено сочи високата степен на несигурност сред компаниите, или пък притесненията им, че могат да не посрещнат завишените инвеститорски нагласи, отразени в цените на акциите на щатските компании.