Имате нова работа. Позицията ви е свързана с лидерски отговорности. Поздравления!

Знаете много добре, че ви предстои период на опознаване на новите задачи. Трябва обаче да имате предвид и фактора хора.

Когато сте шеф на напълно непознат екип, това означава, че пред вас има хора, които не знаете как работят съвместно. Да, това е свързано с известни дози нерви. Мисията ви обаче е изпълнима.

Всеки прави грешки, когато управлява непознат екип от хора. Представяме ви четири от най-често срещаните погрешни стъпки. Избегнете ги, за да направите първите месеци от живота си на новото място по-леки.

Грешка №1: Действате, преди да сте опознали нещата
Ако мислите, че първото нещо, което трябва да направите като нов човек в екипа, е да правите промени – забавете крачка. Да, част от задълженията ви са да повишите качеството на работа и не е изключено да наемете нови хора, за да коригирате дисфункционалностите.

Когато игнорирате опита и знанията на настоящите членове на екипа, правите грешка. Няма да имате и кой знае колко почитатели.

Вместо това ще направите впечатление на човек, който се интересува от това просто да командва. А това ви поставя в неизгодно положение. Без да знаете какво се случва в компанията, рисковете от погрешни решения са големи.

Грешка №2: Постоянно говорите за старата си работа
Може би се опитвате да докажете уменията си, като посочвате свои предишни триумфи? Или пък се чувствате удобно, когато си спомняте за миналите дни. Да, но те са отминали. Време е да се „преселите“ на новото място. Вижте какво сте способни да направите, за да се адаптирате към новата среда.

Грешка №3: Криете се в кабинета си
Като изберете да затворите вратата си за другите, не правите добро впечатление. Вие предпочитате да не сте със служителите си. Вие си мислите – „Казах на екипа, че може да идва при мен по всяко време, ако има въпроси“, но това не е достатъчно.

Една от най-странните професии в света ви подготвя за... затвораВ затвора е тежко, а много хора не знаят какво да очакват

Положете усилия да покажете на хората, че те са винаги добре дошли в кабинета ви. Вратите, макар и затворени, всъщност са отворени за техните въпроси и проблеми. Ако работите в офис с отворен план, избягвайте да носите по цял ден слушалки.

Грешка №4: Вярвате, че няма нужда да познавате детайлите от работата на служителите си
Някои хора смятат, че ролята на лидера е само да казва какво да се прави и какви са очакванията. Има още. Трябва да знаете какво представлява работата на всеки един служител. Да разбирате колко важен е един детайл, има ли, няма ли го и т.н.

Не е необходимо да сте експерти във всичко. Трябва просто да знаете, че съществуват определени детайли от отговорностите на всеки един член на екипа.