Лондонското издание за архитектура и дизайн Dezeen се заинтригува от новата творба на Кейчи Мацуда – художник, използващ кинематограф, анимация и добавена реалност за представянето на възможностите на пространството.

Този път Кейчи се зае със задачата да създаде футуристично работно място и сподели идеята си във видео-утопията „Сливане“.

В четириминутното видео е запечатано близкото бъдеще: границата между реален и виртуален свят е изчезнала. В това може да се убедите, наблюдавайки работното място на главната героиня – млада счетоводителка.

Автоматизацията и роботизацията са провокирали масови съкращения на кадри. Останали на „фронта“ са само ефективните работници.

„В епоха, в която се налага да се конкурираш не с хора, а с техническия прогрес, можеш да бъдеш само мултифункцинален, стресоусточив, да преизпълняваш плановете за години напред и да поставиш всичко на олтара на работата“. С други думи – да действаш като робот.

Героинята на Мацудо прекрасно се справя с тази задача. Тя е оптимизирала своето работно пространство с помощта на много интерфейси с добавена реалност, за да не се разсейва и непрекъснато да взаимодейства с клиентите си.

Виртуалният купол около момичето контролира всички сфери на живота й. Вместо пълноценна обедна почивка, счетоводителката приема хранителни добавки и храна под формата на прах.

Джак Ма: Вашата първа работа е най-важнаКогато назначавам хора, винаги взимам на работа тези, които са по-умни от мен, казва той

Отношението към работата, както и към същността й, се налага да се променят, казва художникът пред Dezeen.

Невероятният скок в автоматизацията и развитието на изкуствения интелект ще доведат до масово съкращаване на работни места.

Окончателният ефект ще видим след 10-15 години. Работническата класа вече усеща промените, следват страданията на белите якички, казва авторът.