Много от днешните технологични компании са обект на цел за закупуване от по-големи и добре познати на борсата имена, което автоматично би направило основателите им членове на клуба на милиардерите. В много случаи обаче, отказването на подобни оферти е основателно, като води до това стойността им да набъбва значително, дори и като частно притежавани компании.

Ето и някои случаи, при които пазарната капитализация на компании достига дори ненормално високи нива:

1. Facebook

Една от компаниите, за които това важи с пълна сила. Компанията отхвърли оферта за изкупуване за 750 млн. долара в началото на 2006 година.

Няколко месеца по-късно стана ясно, че се преговаря за продажба с Yahoo за 1 млрд. долара. И тогава обаче до сделка не се стига.

Днес пазарната капитализация на компанията се спряга на нива от над 50-60 млрд. долара.

2. Groupon

Компанията бе основана в 2008 година и регистрира бърз растеж. Няколко големи компании се опитаха да я купят, но офертите им бяха отхвърлени.

От Yahoo, бяха най-настоштелни за закупуване на компанията през 2010 година за 1.7 млрд. долара, но сделката така и не е била финализирана.

Последната оферта на стойност от 6 млрд. долара дойде от Google, но и тя е била отхвърлена от мениджмънта.

Сега от Groupon обмислят първично публично предлагане за настоящата година, което се очаква да оцени компанията в диапазона между 15 и 20 млрд. долара.

3. Apple Computer

Една от водещите технологични компании в световен мащаб в наши дни. В средата на 90-те години обаче, бъдещето на компанията далеч не бе така розово. Тя изгуби позиции на пазара на персонални компютри.

През 1995 година Oracle се опита да придобие враждебно компанията. Това доведе до връщане в мениджмънта на основателя на компанията Стив Джобс, благодарение на чиито усилия, бяха отхвърлени опитите за придобиване.

Ако офертата за враждебно придобиване бе успяла, компанията най-вероятно щеше да бъде продадена за около 3 млрд. долара. Днес пазарната й капитализация е 323 млрд. долара.

4. Twitter

Още една компанията, която успешно успя да избегне придобиване в ранен стадий на развитие на бизнеса си. В края на 2008 година Facebook предложи 500 млн. долара за придобиване. Няколко месеца по-късно за купувач се спрягаше Google с оферта на стойност 1 млрд. долара.

Две години по-късно компанията все още е независима, а оценката й е в диапазона между 8 и 10 млрд. долара.

5. PepsiCo

През 1929 година Чарлз Гут е станал президент на компанията Loft Inc., която е притежавала верига от магазини за конфекция. Той е закупил голямо количество концентрат от Coca Cola Company за правене на безалкохолни напитки.

През 1931 година PepsiCo, друг производител на концентрат за безалкохолни напитки фалира и Гут я купува за 12 000 долара.

Той разпространява напитките в своите магазини, но в началото бизнеса му не потръгва, тъй като потребителите са предпочитали продуктите на Coca Cola. Гут отправя предложение към Coca Cola, да купят компанията му, но от там не проявяват интерес.

По-късно той намира начин да продава напитките и да направи компанията печеливша. Днес тя е с пазарна капитализация от 110 млрд. долара.