Интелект и пари – две категории, които често преплитат значението си, само за да се материализират под формата на корпоративен успех.

Понякога обаче под повърхността на постиженията се крие много повече.

Интелектът и парите не са достатъчни за постигането на големи успехи - те са само част от необходимите фрагменти за изграждане на качествен бизнес.

Това смята предприемачът Джим Кантрел, който в миналото е бил част от екипа на милиардера Илон Мъск, основал космическата компания SpaceX.

Кантрел споделя чрез публикация в платформата Quora, цитирана от Forbes, че „интелигентността е по-скоро инструмент, който помага да бъдете успешни, отколкото съставна част (от успеха), сам по себе си.”

Кантрел има богат опит като съветник на милиардери и технологични компании, както и чудесна представа за бизнес методите на Илон Мъск, което му помага да открои това, което е необходимо по пътя към успеха, пише CNBC.

Успехът, пише предприемачът, се уповава на „една проста формула”, която е базирана на три неща, с които изглежда хора, като Бил Гейтс, Марк Кюбан и Джеф Безос, са напълно съгласни:

1. Страст

Кантрел съветва да се занимавате с това, което ви носи най-много страст в живота. „Без страст, вашата работа няма как да бъде и вашата любов и така никога няма да бъдете най-добрия или по-добър от други, които действат, водени от страстта си”, пише той.

На подобно мнение са и други успешни хора. Съоснователят на Microsoft Бил Гейтс посочва в сесия въпроси и отговори на ABC.net, че човек е късметлия, ако открие, докато е млад, нещо, към което изпитва страст.

„Аз го направих, когато бях на 13 години. Открих компютрите и софтуера”, казва милиардерът.

Именно тази страст го кара да основе Microsoft – компания, която понастоящем струва над половин трилион долара. Нека припомним, че Гейтс е и вторият най-богат човек в света с нетно състояния в размер на 90.2 млрд. долара, по данни на Forbes.

2. Талант

„Правете нещо, в което по своята същност сте добри или имате талант за него”, пише Кантрел. Ако прекарате живота си във вършене на нещо трудно, в което не сте особено добър, то това ще ви изтика в неизгодна позиция спрямо другите, които вършат същата работа, но с необходимата капка талант, става ясно от съветите на предприемача.

Милиардерът Марк Кюбан също мисли по сходен начин. По думите му, талантът и усилията са това, което води до страстта. Мнението на Кюбан реално е приложимо във всички аспекти на живота, но конкретно при него талантът му се изразява в сферата на технологиите.

Когато печели първата си работна позиция след колежа, милиардерът започва сериозно да се занимава с технологиите, набързо откривайки, че го бива в това, споделя самият той чрез своя блог през 2012 г.

В резултат на всичко това, Кюбан основава компанията за компютърни услуги MicroSolutions, която впоследствие продава на CompuServe през 1990 г. за 6 млн. долара.

„Когато сте добри в нещо, бъдете страстен и работете още по-здраво, за да бъдете най-добрия в това, което правите, и добрите неща ще се случат”, добавя Кюбан, чието състояние се оценява на 3.3 млрд. долара, по данни на Forbes.

3. Стойност

Може да имате най-добрата идея на света и да бъдете изключително ентусиазиран, но никой да не иска и да чуе за нея - тогава говорим за боклук, смята Кантрел.

„Направете нещо, което създава стойност и може да бъде продадено на пазара сега или в бъдеще”, съветва предприемачът.

„Иначе, ако създадете продукт или услуга, която е „самодостатъчна сама по себе си”, ако никой не я иска, то това няма да ви спечели състояние, нито да ви доведе до личен и професионален успех”, пише той.

Основателят на Amazon и най-богат човек в света Джеф Безос е пример за тази теория.

Гигантът в електронната търговия се разраства толкова бързо, защото Безос предлага услуги, които потребителите намират за ценни.

Когато Amazon стартира, основната му дейност е свързана с онлайн продажба на книги. Скоро след това компанията добавя в портфолиото си музика и видео. Тогава Безос се обръща към потребителите, за да разбере какво очакват те от платформата.

“Списъкът, който дойде, беше невероятно дълъг”, казва Безос в интервю от 2016 г. В крайна сметка, милиардерът се вслушва в гласа на потребителите, а останалото е история.

„Ние винаги сме били фокусирани върху потребителите, работейки за техните нужди, развивайки нови качества, за да задоволим това, което смятаме, че ще са нуждите на потребителите в бъдеще”, добавя Безос.

И по всичко личи, че компанията се справя повече от добре.

Вместо заключение, думите на Кантрел казват всичко:

„Ако комбинирате тези три (горепосочени) елемента в преследването на вашите цели, ще бъдете много успешен и парите ще дойдат от само себе си”.