Атмосферата на работното място става все по-либерална и много от нещата, които до скоро бяха абсолютно табу в офиса, вече се приемат за нормални.

Една от причините вероятно са социалните мрежи, в които хората споделят много от личния си живот с колегите и дори шефовете си. Ето някои от тези неща.

Разговорите за децата

До не отдавна въпросите за децата се смятаха за неподходящи теми за офис средата. Днес вече се организират бебешки офис партита, когато на някой му се роди дете, показват се снимки на децата, разказват се различни случки с тях, без това да нарушава офис етикета.

Да плачеш на работа

На всеки може да му се случи напрежението и емоциите да му дойдат в повече и да си поплаче в тоалетната в офиса. Преди това се смяташе за проява на слабост.

В днешно време колегите са доста по-състрадателни и проявяват разбиране към чувствата на другите.

Да работиш нещо допълнително

Сега повече от всякога е напълно приемливо човек да има странична дейност, различна от основната му работа. И не само това. Шефът приема спокойно идеята, че вие сте се захванали да пишете книга например.

Стига, разбира се, това да не пречи на работата ви. Някои фирми дори пращат на различни курсове служителите си или ги освобождават един час по-рано от работа, за да ги посещават. Щастливите хора са щастливи служители.

Работа от вкъщи

Преди работодателите недоволстваха от желанието на служителите да работят от вкъщи. Смяташе се, че така се намалява продуктивността им. Днес все повече служители имат привилегията да работят от вкъщи, както мъже, така и жени. Някои компании дори освобождават цели офиси и избират работата дистанционно. Така пестят много разходи.

Романтични връзки в офиса

Любовните авантюри в офиса никога не са добра идея, но това не означава, че двама души не могат да се влюбят на работното си място. Като изключим дома, работата е мястото, където човек прекарва най-много от времето си, така че неминуемо един ден може да намерите своята половинка именно там.

Най-доброто, което може да направите в такъв случай, е веднага щом усетите, че нещата стават сериозни, да информирате шефа си. Повечето от тях проявяват разбиране. Това, което не биха искали, е връзката ви да се превърне във „Войната на семейство Роуз“.

Да разкриеш индивидуалността си

През 80-те години работното облекло означаваше тъмен костюм, бяла риза и пак тъмен костюм. Но не и сега. Напълно приемливо е да се обличате в смели цветове и нестандартни форми, които отразяват различния ви стил.

Да си тръгнеш по-рано от работа

Да кажеш на шефа, че трябва да си тръгнеш по-рано от работа, за да присъстваш на тържеството на детето в детската градина, е напълно нормално в днешно време.

Като се има предвид колко силна е връзката с офиса със смартфоните и компютрите, тръгването един час по-рано от работа няма да се отрази кой знае колко негативно на представянето ви.