Той пребори алкохола и наркотиците, за да създаде успешна компания

5395
Той пребори алкохола и наркотиците, за да създаде успешна компания

Джъстин Маклауд, съосновател и главен изпълнителен директор на Hinge, първоначално създава приложението за запознанства, “за да реши собствения си проблем.”

“Първоначално създадох Hinge заради себе си,” казва 37-годишният Маклауд пред CNBC.

През 2011 г. той посещава бизнес училището към Харвардския университет. Малко преди това е решил да спре с алкохола, след като се бори със зависимост в продължение на години и има проблем с това да преживее раздялата с приятелката си от колежа.


Докато се опитва да запази трезвеност и лекува разбитото си сърце, той стига до решение. “Бях с разбито сърце и ми хрумна една идея,” казва той.

Маклауд създава Hinge като приложение, насочено към младите хора, като него. След стартирането на приложението то не действа според предварителните очаквания; потребителите не намират трайни връзки. Въпреки това Маклауд е убеден, че ще бъде успешно.

Тъй като самият Маклауд използва приложението активно, той вижда проблемите от първа ръка и решава да направи промяна.

Маклауд и екипът му рестартират напълно компанията през 2015 г., както и през 2016 г.. До 2015 г. Hinge е набрала 26.35 млн. долара, според PitchBook, а за финансирането на тези промени компанията харчи повечето от тези средства, казва Маклауд.

Вместо да се фокусира върху успеха и времето, което потребителите прекарват в приложението, Hinge превръща в свой приоритет това да осигури на потребителите срещи, обяснява Маклауд. Например, компанията създава Hinge Labs, за да помогне на потребителите да се справят с отношенията си и след първата среща.

“Започнахме отначало. Освободихме се от половината от компанията и се опитахме да създадем ново приложение,” обяснява той.

Промяната подобрява състоянието на бизнеса, казва Маклауд. През същата година пазарната оценка е около 75.5 млн. долара, според PitchBook, след като компанията набира 17.5 млн. долара

Hinge не помага на Маклауд да намери своята сродна душа. Той, в крайна сметка, се жени за приятелката си от колежа, с която се събират отново. Приложението в момента се използва от милиони хора, като от Hinge отказват да разкрият броя на дневните и месечните си активни потребители.

По време на растежа си Hinge привлича окото на Match Group, която притежава едни от най-големите приложения за запознанства, в това число и Tinder. През 2019 г. Match Group обяви, че е придобила изцяло Hinge срещу неназована сума.

“Смятам, че в много случаи успехът се ражда от огромно количество провали,” казва Маклауд. “Преживявал съм това в личния си живот и успях да го пренеса и в Hinge.” Маклауд споделя опита си с преодоляването на зависимостта и провалите.

За преодоляването на зависимостта: „Научих се на дисциплина“

Спрях да пия в края на колежа, защото имах сериозни проблеми със зависимостта към наркотиците и алкохола. Затова спрях в деня, в който се дипломирах.

В началото не се справях добре с трезвеността. Посещавах много програми за това, прекъсвах, започвах отново.

Когато наистина се изплаших и започнах да гледам сериозно на нещата, се научих на дисциплината човек да прави нещата, които не му се правят. Това ме научи на много неща за основни човешки умения. Не бях много дисциплиниран човек. Не бях човек, който си поставя и преследва цели. Мисля, че това ме научи как да виждам какво се е объркало предния път и какво мога да направя по-различно този път.

За мен, като лидер, бих казал, че преодоляването на зависимостта оформи огромна част от моя характер и ме накара да вярвам в постоянното усъвършенстване. Мисля, че това постоянно усъвършенстване наистина е заложено в Hinge ⁠– не само в самия продукт, но и в културата на компанията.

Неговата компания е оценена на над 5 млрд. долара, но няма офисОсвен че няма постоянен офис, този предприемач няма и постоянен дом

За справянето с провалите: „Беше толкова депресиращо“

Имахме толкова много провали през 2012 г., че „рестартирахме“ компанията на два пъти – през 2015 и 2016 г. Hinge просто не оправдаваше очакванията – тя не беше ефективна и хората не успяваха да намерят своя партньор.

Осъзнах, че културата ни не е много силна и че продуктът ни не постига това, което си представяхме първоначално. Беше толкова депресиращо.

Спомням си, че бях на обяд с брандинг директора на Hinge по онова време и споделих, че ми се иска да спра всичко и да започна отначало. Тя ме попита какво ме спира и защо не го направя. Тогава осъзнах, че нищо не ме спира.

Доста плашещо е, но понякога човек просто трябва да се огледа, да признае кое не работи и да бъде готов да прави промени, дори и това да означава доста смел скок в неизвестното.

Ежедневието: „Сутрин обикновено се будя с много неща на ум“

Ежедневието ми е доста стандартно в повечето дни. Обикновено се будя без аларма между 6 и 7:30 часа сутринта, в зависимост от деня. Събуждам се с много неща на ум, затова, докато пия кафе, си водя дневник.

След това тренирам по малко. Наскоро си поставих гребен тренажор в мазето. Практикувам също така стречинг и йога и медитирам по около 20 минути.

За мотивацията: „По време на пандемията беше наистина трудно“

Като някой, който се мотивира от екип, отношения и изграждането на фирмена култура, по време на пандемията беше наистина трудно. Въпреки всичко, което моят екип направи, все още трудно напипвам пулса на компанията.

Трудно е, но очаквам с нетърпение светлината в края на тунела тази година. Да се надяваме, че ще се съберем отново в офиса скоро.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg