За Бъфет и инвестициите му в Китай
Как кралят на стратегията buy-and-hold (бел. ред. купи и задръж) се справя с инвестициите си в Китай?
Не зле, ако вземем предвид вложение, което Уорън Бъфет прави преди десетилетие.
На 26 септември 2008 г. Berkshire Hathaway Inc. се съгласи да закупи 24.59% от капитала на компанията BYD Co., чиито акции се търгуват в Хонконг.
Днес команията е най-големият производител на автомобили на алтернативни горива, а акциите им поскъпват с над 500%, което превръща вложението за 232 млн. долара в дял, оценяван на над 1.6 млрд. долара.
За сравнение, в последните 10 г. книжата на Berkshire са повишили стойността си със 146%.
Нещо, което обаче е още по-интересно – Бъфет прави този свой залог цели две години преди Tesla да се листва на фондовата борса. Именно вложението в BYD е най-голямото от всички инвестиции на Бъфет извън САЩ днес, пише Bloomberg.
През последните 10 г. китайската компания тотално промени бизнеса си, като в началото произвеждаше батерии за мобилни телефони, но след това премина към производството на автомобили.
„BYD отчетен бърз растеж в последното тримесечие,“ обявиха в съобщение до медиите от компанията. „Със своите действия и несравним личен чар, г-н Бъфет оказа сериозна подкрепка за развитието на BYD”, отчитат оттам.
Ръстът в книжата на BYD е най-голям и от 27-те компании от автомобилния сектор, които Bloomberg следи. След тях се нареждат друга китайска компания Geely Automobile Holdings, Tesla и Maruti Suzuki India.
В миналото Бъфет също е имал доста успешни инвестиции в Китай. Berkshire реализира печалба от 3.5 млрд. долара през 2007 г., след като продаде акциите си в PetroChina Co., които купува през 2003 г. за сумата от 488 млн. долара.