Голямата конкуренция и нарастването на броя онлайн бизнеси в България през последните години дава ново поле за изява на всички собственици, инвеститори и предприемачи, които искат да продават по-успешно от конкурентите си и да изграждат лоялна аудитория.

Изправени пред нелеката задача да отсеят само стойностните и работещи практики, които наистина дават желаните резултати за всеки онлайн бизнес, едни от най-добрите специалисти в областта на дигиталния маркетинг в България – Боян Москов и Мария Боева, споделят с нас тяхната формула за успех.

Ако искате да научите повече как да създадете печеливш бизнес, как да увеличите печалбата си и да изградите личен бранд за дългосрочен успех – запазете своето място ТУК.

Какво представлява формулата MOVE и защо, ако я приложите правилно – можете да продадете всичко на всеки?

Когато попитахме Боян Москов и Мария Боева как биха обяснили дигиталния маркетинг просто и лесно дори на хора, които тепърва стартират собствен бизнес и не разбират нищо от реклама – и двамата бяха категорични, че тяхната формула MOVE е отговорът, а сега да разберем защо.

От какво се състои формулата MOVE?

Тази формула се състои само от 4 стъпки, които Боян и Мария използват във всички свои бизнеси, проекти, обучения, реклами, уебинари.

А каква е вашата роля?

Да успеете да преведете потребителя от състоянието „преди“ до състоянието „след“, да му помогнете да реши своя проблем.

Запомнете, че вие продавате желания резултат, състоянието „след“, без значение какъв е вашият продукт.

Например: Ако вашият продукт е хранителна добавка, идеята е да обясните на потребителя как той ще получи мечтаното тяло, а не дали продуктът е розов или как да го пренася той в ежедневието си.

За да построите правилно вашата формула, трябва да отговорите на следните 5 въпроса:

  • Какво има потребителя преди да купи и след като купи от вас?
  • Как се чувства преди и след покупката си?
  • Какво е неговото ежедневие преди и след покупката?
  • Какъв е неговият социален статус?
  • Какви са неговите убеждения?
  • Ако отговорите на тези 5 въпроса, тогава можете правилно да построите формулата MOVE.

    Оттук можете да свалите и вашия ПОДАРЪК - примерна таблица Преди и след“ и да я приложите веднага за вашия продукт.

    Имайте предвид, че таблицата работи само за продукти, които наистина дават предварително обещаните резултати. Ако продуктът, който сте избрали, е некачествен или не отговаря на обещаното от вас, каквато и тактика да използвате, няма да успеете да привлечете лоялни клиенти и да изградите дългосрочен успех.

    След като свалихте таблицата и отговорихте на всички 5 въпроса, е време да преминете и към прилагането на формулата MOVE, която се състои от следните 4 стъпки:

    1. Желание

    2. Страх

    3. История

    4. Оферта

    1. Желание

    Какво значи желание и как да го комуникирате?

    Погледът ви трябва да се насочи към колона 2 – „след“. Това са нещата, които клиентът иска да постигне, а в колона 1 са неговите страхове.

    Например: Искаш ли да имаш секси тяло 2 пъти по-бързо (желание), без да влизаш във фитнеса (страх).

    Необходимо е да привлечете вниманието на потребителя с нещо, което той желае.

    2. Страх

    А след това да задълбаете в страховете му. В горния пример – страхът от това потребителят да влезе във фитнеса е толкова голям, че проблемът с тялото може да стои с години, само защото той или тя няма куража да прекрачи прага на фитнеса и да се озове сред хора, които изглеждат добре, имат самочувствие и тренират с хъс и желание.

    3. История

    След стъпка 1 и 2 е точният момент да разкажете история – ваша лична история, на известна личност или на ваш клиент, който вече е използвал предлагания от вас продукт и е получил предварително обещания резултат. Да разкажете как от състоянието на страховете вашият потребител е достигнал до състоянието на желанието.

    Кой е бил ключовият момент, благодарение на който вашият клиент е успял и защо това ще помогне на чудещия се в момента потребител да направи тази крачка. По този начин вие ще изградите емпатия у четящия историята, като покажете, че и вие или вашият клиент е бил в тази ситуация, но вече не е така, вече нещата изглеждат различно и желанието е постигнато.

    Разказването на истории е един от най-могъщите инструменти на нашето време, защото историите са неизменна част от ежедневната ни комуникация с хората, които обичаме и на които държим.

    Разкажете на вашите бъдещи клиенти защо вашият продукт или услуга наистина заслужава да бъде част от живота им.

    4. Оферта

    Ако сте свършили работата си добре дотук – тогава в офертата можете да опишете какви са предимствата на вашия продукт или услуга, как би се чувствал вашият потенциален клиент, накарайте го да си представи чрез снимка, видео, текст, а защо не и с комбинация от трите какво е чувството да има страхотно тяло, например.

    И не забравяйте да направите ясен призив за действие. Напишете каква е цената, има ли отстъпка, добавете таймер или лимитирани бройки, за да създадете спешност.

    Ако всички тези компоненти ви се струват прекалено дълги, за да ги оформите в реклама – имайте предвид, че не е задължително да включите всички. Използвайте креативността си, създайте фокус, грабнете погледа на потребителя и след като откраднете вниманието му и го заведете във вашата територия (сайт, продажбена фуния) – и му разкажете защо си е струвало той да отдели от времето си за вас.

    Ако искате да научите как се създават продажбени фунии, които наистина продават, как се създават неустоими оферти, които елиминират конкуренцията с "Техниката на Небостъргача“, да получите 5 готови продажбени фунии, които да използвате още на следващия ден – запазете своето място за Marketing Hackers Conf 2019 още сега!