През 2021 г. в Европейският съюз са произведени общо 13.5 милиона велосипеда, което представлява увеличение с 11% спрямо 2020 г., показват данните на Евростат.

Продукцията на велосипеди варира значително между държавите-членки на ЕС, за които има налични данни. Най-много велосипеди са произведени в Португалия (2.9 милиона), Румъния (2.5 милиона), Италия (1.9 милиона), Германия (1.4 милиона) и Полша (1.2 милиона).

България попада в Топ 10 на велопроизводителите в Европа с близо 500 000 произведени велосипеда.

Колоезденето насърчава личното здраве и благополучие, като в допълнение е икономичен начин за транспорт в градската среда и може да замени използването на лични автомобили, спомагайки за намаляването на вредните емисии, отбелязват от Евростат.

Износът на велосипеди от Европейския съюз също се увеличава през 2021 година, но въпреки това блокът остава нетен вносител на този тип превозни средства.

Държавите от Общността са изнесли велосипеди на стойност 921 милиона евро (електрически и неелектрически) за страни извън ЕС, докато внесените велосипеди от трети страни са на стойност 1.896 млрд. евро.

Данните за 2021 г. показват, че ЕС е изнесъл 1 487 700 конвенционални велосипеда на стойност 433 милиона евро и е внесъл 5 743 700 на стойност 1.046 милиарда евро. В сравнение с 2020 г. броят на изнесените неелектрически велосипеди се е увеличил с 16%, а вносът е нараснал със 17%.

През 2021 г. 315 800 електрически велосипеда на стойност 488 милиона евро са изнесени от ЕС, докато внесените са 1 148 600 на стойност 849 милиона евро. В сравнение с 2020 г. броят на изнесените електрически велосипеди се е увеличил с 15% през 2021 г., докато вносът се е увеличил с 37%.

През 2021 г. Обединеното кралство остава основната дестинация за износ на неелектрически велосипеди от ЕС (30% от общия обем за трети страни), следвано от Швейцария (21%), Съединените щати (6%), Норвегия и Австралия (и двете с по 5%). Междувременно Швейцария и Обединеното кралство са и основните дестинации за износ на електрически велосипеди от ЕС (съответно 38% и 27% от общия износ), следвани от Норвегия (13%) и Съединените щати (8% ).

През 2021 г. вносът на неелектрически велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (27% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (26%), Китай (10%), Бангладеш (8%) и Турция ( 5%). Междувременно вносът на електрически велосипеди в ЕС идва предимно от Тайван (57% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Швейцария (13%), Виетнам (11%), Китай (7%) и Турция (6%).