Кое е любимото четиво на българския мениджър?

2446
Кое е любимото четиво на българския мениджър?

„Маркетинг мениджмънт" на Филип Котлър, „Къде изчезнаха лидерите" на Лий Якока, „Джак - направо от сърцето" на Джак Уелч „Изкуството на войната" на Сун Дзъ и „Капиталът" на Карл Маркс са сред най-важните бизнес книги за българските мениджъри. Това сочи допитване на списание „Мениджър" и агенция „Маркет Линкс", направено сред 1 000 висши и средни мениджъри, които резултати бяха предоставени и на Profit.bg.

Бестселърът „Маркетинг Мениджмънт" на бащата на маркетинга Филип Котлър води класацията с 5.9%. На второ място с 5.0% анкетираните мениджъри са поставили три книги - „Хаотика - мениджмънт и маркетинг в епохата на турбулентността" от Филип Котлър и Джон Каслионе, „Пътят на Тойота - 14 мениджърски принципа от най-големия производител в света" от Джефри Лайкър и „Джобен наставник", издаден „МИТ Прес".

На трето място с 4.2% са посочени 5 книги - „Джак - направо от сърцето" от Джак Уелч и Джон А. Бърн, „Едноминутният мениджър" на Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън, „Седемте навика на високоефективните хора" на Стивън Кови, „Къде изчезнаха лидерите" на Лий Якока и „Изкуството на войната" на Сун Дзъ.

Кои са другите заглавия, намерили място в анкетата?

„Иновации и предприемачество" на Питър Дракър (3.4%), „Котлър за маркетинга - как да създаваме, печелим и управляваме пазарите" на Филип Котлър (3.4%), „Богат татко, беден татко" на Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър (3.4%), „Да печелиш" на Джак Уелч (2.5%), „Племена" на Сет Годин (2.5%), „Стратегията „Син океан" на В. Чан Ким и Рене Моборньо (2.5%).

Всеки, който се интересува и работи в полето на мениджмънта и маркетинга е логично да е прочел и Котлър, и Дракър, и Уелч, и социалния гуру Сет Годин, отбелязват авторите на допитването.

Любопитно е обаче, че в класацията са попаднали и чисто художествени произведения като „Малкият принц"на Екзюпери (0.8%), „Великият Гетсби" на Ф.Скот Фицджералд (0.8%) и „9.99" на Фредерик Бегбеде (0.8%), които анкетираните също поставят сред най-важните книги за мениджъри.

Не малка част от участвалите в допитването са посочили само имена на автори без конкретни техни произведения - най-ярките сред тях са Ричард Брансън и Тед Търнър.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg