Яркочервено Ferrari 250 GTO от 1962 г. с първоначална цена над 60 милиона долара ще бъде продадено на търг тази есен на пазара на класически автомобили, където цените продължават да се ускоряват, въпреки че тези на други категории колекционерски продукти се забавят, пише The Wall Street Journal.

Състезателната кола, чиято продажба ще се проведе в Ню Йорк по време на големите есенни търгове на Sotheby’s, е особено рядък модел – един от само 34-те, произведени от Ferrari.

Това е и един от двата модела GTO, които някога са се състезавали за Scuderia Ferrari, преди да бъдат продадени, според Горд Дъф, глобален ръководител на звеното за търгове на автомобили, наречено RM Sotheby's.

Моделите GTO са желани от колекционерите на класически автомобили заради тяхната състезателна история, каза Дъф. От 1962 до 1964 г. GTO печелят победи в световни състезания като Tour de France Automobile и Международния шампионат за GT производители.

SOTHEBY’S

Колата първоначално е била продадена за около 6000 долара през 1964 г., казват от Sotheby’s. Тази сума се равнява на днешни 59 000 долара. През 1985 г. е купена за приблизително 500 000 долара, или около 1,4 милиона долара днес.

IPO на картина? Шедьовър на Бейкън на стойност $55 млн. става публиченТворба на британския художник Франсис Бейкън ще бъде публично обявен през юли, въпреки че нарастващите лихвени проценти замъгляват аргументите за инвестиране в изкуство

Последният път, когато RM Sotheby’s продава 250 GTO, е през 2018 г. Моделът от 1962 г. е купен за 48,4 милиона долара. „Хората определено ще разберат защо искаме цената, която искаме“, казва още Дъф, цитиран от WSJ.

Автомобилът принадлежи на 75-годишния Джим Джегър от Охайо, който купува първата си спортна кола, когато е тийнейджър.

Той казва, че е започнал да търси най-доброто Ferrari през 80-те години на миналия век и бързо осъзнал, че иска 250 GTO. През 1985 г., след продължително търсене, включително в Европа, той се среща по време на състезание с човек, който познава собственик, имащ намерение да продаде точно този модел.

Оказва се, че колата се намира в Детройт, само на четири часа от дома му в Синсинати.

Фондове за ретро автомобили са новото изкушение за богати инвеститориПрез 2023 г. ретро автомобилите изпреварват ръста на луксозните конкуренти - вино, часовници и изкуство

„След като го огледах и тествах, разбрах, че това е моделът, който търся“, казва Джегър. По това Ferrari „докосва всеки нерв в тялото ви, когато го карате.“

Дъф посочва, че продажбата на автомобила не е била обсъждана досега.

Миналия май RM Sotheby’s продаде Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe от 1955 г. за 135 милиона евро, или 142 милиона долара - най-скъпата кола, продавана някога на търг. Тя обаче е единствена по рода си и никога не е била предназначена за продажба на свободния пазар.

Предприемачът, който прави малки реплики на класически коли за големи париThe Little Car Company произвежда миниатюрни класики, които работят на батерии

Цените на колекционерските автомобили зависят от много фактори, сред които рядкостта на модела (въз основа на това колко са произведени и колко често превозното средство е било продавано или виждано на известни събития), състоянието и пробега.

Продажбата, генерирана от Mercedes от 1955 г. миналата година, показва на Sotheby’s, че не само колекционерите на коли са заинтересовани, казва още Дъф.

Търгът на Ferrari 250 GTO в седмицата на аукционната къща, фокусирана върху изящното изкуство в Ню Йорк, отразява нарастващия престиж на луксозните състезателни коли и по-големия колекционерски интерес към покупката на ретро автомобили.