Да се проучва и прочита за пореден път историята на големите световни марки е занимателно и вдъхновяващо. Често примерите на големите компании показват изненадващо скромно начало с малки магазинчета, с непрофилирани стоки и случайни изобретения. Нека видим колко неочаквано начало има някои от най-големите бизнесимперии в наши дни:

Първият продукт на Sony е електрическа кана за варене на ориз.

Корейското чудо LG започва с производство на прах за зъби.

При създаването си Nokia произвежда хартия, а после разширява асортимента си с гумени галоши.

Toyota започва като производител на шевни машини. И впрочем – произвежда ги и и до днес.

Създателят на IKEA Ингвар Кампрад първоначално проидава кибрит и дребни стоки за бита.

В началото на историята на Sharp са „винаги острите“ моливи.

Вижте още: Най-старите лога на компании в САЩ

Легендарният производител на самолети Bombardier първоначално произвежда моторни шейни. Компанията произвежда шейни и до днес.

Автомобилният гигант BMW се специализира първоначално в стоителството на двигатели и самолети.

Компанията Nintendo започва с настолната игра с картинки Hanafuda

Virgin Group на Ричард Брансън първоначално е неизвестна компания, която издава списание за студенти.

Samsung първоначално е име на бакалия.

Sega произвежда игрални автомати и кабинки за бързи снимки.

Виже още: Скритите знаци в логата на известни компании

Фирмата Unilever започва с два продукта: сапун и маргарин.

Компанията Lipton първоначално е малка бакалия.

Philips & Co. Още в самото начало започва с производство на електрически крушки и радиоприемници.

Компания Bonduelle започва като производител на спирт.

Hugo Boss шие форми за Гестапо.

IBM съществува далеч преди компютърната революция. Компанията произвежда изчислителни машини, везни и различни канцеларски материали.

Вижте още: Най-лошите лога, създадени през 2013 г.