Партньорства, модна линия, милиони фенове - все неща, на които се радват известните спортисти, музиканти или актьори.

Сега обаче към тях можем да добавим и Markiplier – един от най-печелившите влогъри в YouTube, който само за последната година може да се похвали с печалба от 17.5 млн. долара.

Роденият в Хавай влогър, чието истинско име е Марк Фишбах, създава канала си в YouTube през 2012 г., когато е студент по биомедицинско инженерство в University of Cincinnati.

По това време Фишбах изживява тежки моменти: раздяла с приятелката си, загуба на работна позиция и операция за отстраняване на тумор, открит, когато отишъл за премахване на апендикса.

„Толкова много неща ми се случиха, че започнах да се чувствам сякаш нямам никакъв контрол над живота си, поради което трябваше да направя нещо”, казва 29-годишният Фишбах, който сега живее в Лос Анджелис.

Първоначално той записвал кратки аудио откъси с надеждата за евентуална кариера като озвучаващ актьор, но съвсем скоро открил, че аудиторията харесва клиповете, в които играе видео игри, гарнирайки преживяването със саркастични коментари.

Мислите, че гледането на някого, който играе на Play Station 4, е скучно? Изглежда 22.4-те милиона абоната на Markiplier, които общо са реализирали над 10 млрд. гледания на клиповете му, не мислят така.

Фишбах е един от 5-те гeймъри, които попадат в тазгодишната класация на Forbes за 10-те най-печеливши YouTube-ъри на 2018 г.

Членовете на челната десетка са спечелили общо 180.5 млн. долара през годината, което е внушителните 42% ръст спрямо предходната 2017 г.

Изглежда да играеш игри се отплаща, тъй като за разлика от другите YouTube категории, като комедийни скечове или номера тип „скрита камера”, геймърските клипове се режисират и монтират лесно и позволяват публикуване на ежедневна база.

Повече публикувани клипове означават и повече гледания – респективно и повече пари от реклами, излизащи по време на видеата. Изчисления на Forbes сочат, че топ влогърите печелят срено по 5 долара на 1000 гледания.

Видео игрите са особено популярна категория в притежаваната от Google платформа за споделяне на видеосъдържание YouTube.

„Преди 10-15 години играенето на игри не се смяташе за готино. Хората не играеха, защото се смята за готино, а защото им харесва”, казва Дейвид Хунтзингърм, агент за таланти в дигиталния свят в компанията WME.

“В наши дни Дрейк (известен рапър) вече играе игри в Twitch (стрийминг платформа на Amazon), играе Fortnite (популярна онлайн игра), а професионални атлети споделят в съблекалните си, че не могат да спрат да играят на Xbox (конзолата на Microsoft)”, казва той.

Убива ли ЕС свободата на словото в интернет? Европейският парламент вчера одобри нови правила за защита на авторските права в интернет, което постави огромни въпроси на масата.


Като всяко добре управлявано предприятие, и Фишбах оперира няколко канала за приходи. През октомври тази година той откри своя модна линия - Cloak, заедно с друг влогър – Шон Маклъклън, по-известен като Jacksepticeye.

Двамата предлагат суичъри за 85 долара и тениски за по 35 долара. Феновете им реагират доста позитивно, тъй като само за 48 часа първите готови продукти са разпродадени напълно.

Продажбата на дрехи и сувенири е важен източник на приходи за всички звезди в дигиталното пространство, които почти по правило са межу 20 и 40-годишна възраст.

Всеки един от 10-те най-печеливши влогъри има собствена линия артикули, което обяснява забележителния ръст от 42% на годишна база в общата печалба.

Топ 10 най-печеливши YouTube влогъри за 2018 г.:

Логан Пол

14.5 млн. долара

През януари 2018 г. 23-годишният Логан Пол бе изваден от програмата на YouTube - Google Preferred, която излъчва преференциални рекламни послания на клиповете на най-популярните влогъри. Причина за това бе негово видео от Япония, в което засне самоубил се мъж, висящ обесен на дърво в местност, известна като Гората на самоубийците.

Освен скандалните кадри, Пол гарнира видеото с доста неадекватни коментари и шегички, което допълнително утежни положението му. Пол се извини за действията си, но загуби рекламодатели и партньорства. Въпреки това, верните му фенове не му обърнаха гръб, което продължава да му носи приходи от продажба на дрехи и артикули.

PewDiePie

15.5 млн. долара

PewDiePie е швед, живеещ във Великобритания, говорещ на английски, сгоден за италианка. Това е най-големият влогър в YouTube с умопомрачителните близо 75 млн. абоната. Наричан „Кралят на YouTube”, скандалите не подминават звездата, чието истинско име е Феликс Келберг.

След доста противоречиви шеги от негова страна, които бяха подети от американските медии като проява на антисемитизъм, PewDiePie загуби някои рекламодатели, но продължава да е истински феномен с безпрецедентната си популярност, генерирана главно от неговата харизматичност.

Смята се, че изготвянето на спонсорско видео от него може да достигне цена от 450 хил. долара. Не са един и двама влогърите, които са натрупали популярност, след като шведът ги показва в свой клип.

Jacksepticeye

16 млн. долара

Това е най-популярният ирландски влогър, чието истинско име е Шон Маклъклън. Jacksepticeye също играе видео игри, като гарнира клиповете с доста цветущи коментари. Това обаче не му пречи да се радва на партньорства с Disney и ексклузивни стримове в Twitch.

Jacksepticeye е един от приятелите на PewDiePie, като не е изключено да се каже, че шведът му бута доста сериозно рамо в началото на youtube кариерата му, което в крайна сметка му носи огромно внимание и популярност.

Vannos Gaming

17 млн. долара

Канадският геймър Еван Фонг играе видео игри, като Call of Duty и Assassin’s Creed. Паралелно с това, той развива и хип-хоп кариера, но засега музиката му не се радва на популярността, на която се радват клиповете му в YouTube.

Markiplier

17.5 млн. долара

Markipilier играе на Play Station 4 по цял ден, всеки ден. Освен модната му линия в партньорство с Jacksepticeye, Markipilier се радва на доста бранд сделки. Влогърът също е сред близките приятели на PewDiePie, което определено дава положителен талсък на кариерата му.

Как аматьор от Камерун стигна до договор за 150 млн. долара в NBAТой е професионален баскетболист от NBA, който наскоро подписа петгодишен договор за фантастичните 148 млн. долара



Jeffree Star

18 млн. долара

Гримьорът, известен още от епохата на MySpace портала, е истински предприемач и съосновател на Jeffree Star Cosmetics.

Компанията му продавa стоки за приблизително 100 млн. долара годишно.

DanTDM

18.5 млн. долара

Това е миналогодишният най-печеливш влогър, който също играе видео игри, като специализира в Minecraft.

Кариерата му продължава 6 години, като е следван от 20.7 млн. абонати. Както всички останали, DanTDM също има свои брандирани артикули, които му носят сериозни приходи.

Dude Perfect

20 млн. долара

Този екип от петима души се радва на широка популярност, тъй като прави клипове с всевъзможни трикове и номера, които изискват доста умения.

Видеата на Dude Perfect се гледат от малки и големи, което прави каналът един от най-универсалните.

Джейк Пол

21.5 млн. долара

Това е по-младият брат на Логан Пол, като тази година е най-добрата в кариерата му.

Подобно на брат си, и Джейк има доста противоречиви изяви, което не пречи да е особено популярен сред тинейджърите.

Ryan ToysReview

22 млн. долара

Раян е като всеки друг 7-годишен: обича да играе с Lego, колички и прочее, като е следен от 17 млн. последователи в YouTube.

Каналът Ryan ToysReview, който реално се поддържа от родителите на малкия Раян, е един от феномените на нашето време, тъй като привлича огромна аудитория, генерирайки внушителни печалби.

6-годишен милионер представи собствена линия играчкиРаян не е типичното 6-годишно дете. Той има собствен канал в YouTube, на име Ryan ToysReview, където прави ревюта на играчки


Методология

Всички печалби са за периода юни 2017 – юни 2018 година, като сумите са преди облагане с данъци, такси, комисионни и прочее. Изчисленията на Forbes са на база данните на Captiv8, SocialBlade и Pollstar, както и интервюта с представители на индустрията.